Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

En lördag som vilken annan

Av odden - 16 augusti 2008 22:06



Jaha, så har man vaknat igen. 08.36....Fan va trött jag är.... Skulle inte varit uppe så sent igår. Kunde inte sluta jobba med datorn. Jag visste att jag skulle ångra mig idag, men lyssnade jag på mig själv...nope. Det gör jag aldrig. Har aldrig gjort och kommer antagligen aldrig att göra det heller.


Skulle kanske inte ha druckit så mycket igår heller...Men va fan....Det var gott. Funderar på att gå och fixa lite frukost. Eller ska jag träna först. Borde äta innan jag tränar. Men jag är redan trött och jag vet att om jag käkar så kommer jag bli seg och bara ligga i soffan och zappa framför tv:n.


Bestämmer mig för att ta en powershake, träna och sedan äta frukost.

Sätter mig i soffan med shaken i handen. Sätter på datorn och tv:n. Kollar lite på OS. Therese Alshammar har tydligen misslyckats i simningen. Det verkar inte gå så bra för oss i detta OS. Tar en klunk av shaken. Jag brukar alltid fastna i OS. Följa varenda liten skitsport som visas. Sitta fastnaglad framför tv:n hejandes på belgaren som går till attack mot en tysk under en het fäktningsmatch. Vet inte varför jag hejar på just belgaren. Kanske var det för att han attackerar mycket. Gör det underhållande. Kanske är det pga av världskrigen, eller så är det bara så att jag gillade hans namn bättre. Det kan vara den minsta mest obetydliga lilla sak.


Iallafall.

Jag har inte fastnat för OS i år. Handboll, fotboll, boxning, segling med jolle...Shit va tråkigt. Medans jag sitter där uttråkad kommer jag på att Lassi snart ska ro för svenskt guld. Det måste jag ju ändå titta på.  Får börja träna efter det.


Jaha. Det blev ingen medalj där heller. Sätter igång med träningen istället. Hinner bara med två set när telefonen ringer. Det är morsan.

Hon kom hem ifrån Danmark inatt. Det blir en massa berättande om vad hon gjorde där. Hur vädret var. Sen kunde hon inte hålla sig längre utan frågade om jag hört något om min dator. För en gångs skull kunde jag säga att jag äntligen fått hem den och att den verkar funka. Jag har inte haft min dator på hela sommaren. Har lämnat in den fyra gånger utan att de lyckats fixa den. Men den femte gången verkar de har gjort sitt jobb. Jag har verkligen saknat den. Man märker inte hur mycket man använder en dator förrän man blir av med den.

När samtalet väl är slut ligger jag skönt i soffan igen och har helt tappat lusten att träna. Är så jävla hungrig. Fan också. Har en så dålig karaktär.

Ja ja. Det är väl bara att börja fixa till lite frukost dårå. Tror jag ska fortsätta jobba lite med darorn. Sen blir det väl finalen i tennis dubbeln. Där blir det iallafall medalj hur det än slutar.


Är lite halvslö efter frukosten. Plockar upp boken "På drift" av Jack Kerouac. Huvudrollsinnehavaren liftar på ännu ett bilflak genom det stora landet i väster. Det är andra gången jag börjar läsa den här boken och det är nog andra gången jag kommer ge upp. Boken är inte dålig. Det är bara det, och det gäller även Bukowski den andra stora beatnick författaren, att de var väldigt dåliga på redigering. De berättar för mycket. Man orkar inte med alla beskrivningar på varenda enstaka liten händelse. Handlingen stannar upp för mycket. tempot dras ner.

Vilket jag ironiskt nog kommer på att det är precis det jag själv håller på med just nu.

Iallafall. jag lägger undan boken och börjar leka med datorn i väntan på tennis finalen. Nu ska jag inte tråka ut er mera. Ha en riktigt trevlig kväll.


See ya

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av odden - 11 maj 2010 20:09

Vad i helvete gör jag här?!?!?!?!?!?!?!   Är så jävla trött på det här!! Varenda jävla dag så blir jag påmind om hur lite jag är värd. Hur lite folk bryr sig om att jag är här, och jag är otroligt trött på det.  Det tär på mig varenda eviga d...

Av odden - 16 juli 2009 20:47

    fick ett tips av en polare att kolla in ett klipp på youtube. Det var bounce som gjorde en tribute till Michael Jackson som utspelades på plattan. Sagt och gjort, nu har jag kollat in det och fan va häftigt. Var var jag den här dan. Hade velat se...

Av odden - 8 juli 2009 05:14

    Förstår inte varför min kropp vägrar låta mig sova. Är så jävla trött, men tror du jag kan sova för det.... Noooooooooooo!!!!!!!   Mitt huvud bara bankar. Och............. Äh, jag orkar inte   ...

Av odden - 5 juli 2009 18:39

    Har haft en skön dag idag.   Gick upp tidigt och storstädade. Det behövdes verkligen. Det har varit så varmt de sista veckorna, att man bara inte orkat ta tag i det efter jobbet.   En kvart efter hon gått började Wimbledon finalen. Som har utveck...

Av odden - 4 juli 2009 17:51

    Shit. Det var längesen.   Har varit så mycket den senaste tiden. Det är väl så det är. När man väl har något att skriva om, så har man inte tid att blogga om det. Prioriteringsfråga gissar jag. Problemet är att jag alltid vill ha med bilder i min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards