Alla inlägg under december 2007

Av odden - 30 december 2007 13:12


Äntligen har man satt igång med träningen. Helt slut i kroppen och det känns så skönt. Efteråt tog jag en halvtimmes promenad för att köpa oxfilé till nyårsafton. Efter det lagade jag matlådor till jobbet nästa vecka. Jag jobbar ju nyårshelgen. Plus lite lunch för stunden. Så nu känns det bra. Man är lite på banan som man säger=)

Av odden - 29 december 2007 18:28


Håller på att bli tokig på att inte kunna lägga upp lite bilder här med mina inlägg på bloggen. Har en Nikon D200 med allehanda objektiv. Men man orkar inte bära med sig den utrustningen  vart man än går.

Vad jag behöver är en kompaktkamera som jag kan ha med mig överallt. Problemet när man har en "riktig" kamera, är att man har vissa kriterier. Jag vill kunna ha hel manuell kontroll, kunna fota i råformat så att man har mer kontroll över bilderna när man "framkallar dem digitalt". Sen är vidvinkel rätt viktig oxå. Har upptäckt att vidvinkel är det jag använder mest. Plus att jag hatar att behöva backa in i väggen när man ska fota vänner för att alla ska komma med på bild.

Med de kriterierna så finns det inte många modeller att välja mellan. Och vissa jag kollat på har inte tillräckligt bra bildkvalité.  Men nu har jag nog hittat en. Det är Panasonic Lumix DMC-LX2.

Den har allt jag vill ha. Så nu är det bara att spara pengar.....=)

Av odden - 29 december 2007 17:22


Lottis ringde precis. Efter att hennes barn åker tillbaka till deras pappa imorgon, skulle hon vilja att jag kommer över å håller henne sällskap. Lite film, lite mys.....Nice.


Ska även vara hos henne på nyårsafton för lite middag å mys...Sweet. Idag känns det rätt bra ändå, även om jag känner mig lite småsjuk.


Imorgon på dan hoppas jag på ett Ikea besök med kussen Dirty.

Av odden - 29 december 2007 16:46


Jahaja...Skulle gå upp tidigt idag. göra iordning mig å åka till jobbet för att göra lite beställningar och annat. Sedan raskt hem för att träna. Kände mig äntligen frisk igår å kände att nu var det dax.  

Kom i säng rätt sent igår men tänkte ändå komma upp runt åtta så att jag kunde vara på jobbet runt tio. Men jag vaknar strax före sex. Trött ligger jag å vrider å vänder på mig. Kan inte riktigt somna om. Men jag vägrar att gå upp så tidigt, så jag ligger kvar. Lyckas ändå somna om....men då vaknar jag inte förrän tio. Shit oxå! Känner även att jag har ont i halsen igen. FAN!


Ialla fall, jag går upp å duschar å äter frukost. Sätter på disk- å tvättmaskinen å kollar på klockan. Fan oxå, kommer precis missa ett tåg. Så jag tar nästa istället. Ha!! Sällan hostar hackspetten!! Det tåget är inställt. Tack för det SJ.  Får ta tåget efter det istället. Kommer till jobbet till tolv, när jag tänkt vara klar å åka hem för att träna vid den tiden. Går omkring å gör det jag ska göra å känner mig mer å mer yr. Shit! Jag är inte frisk ännu. Så mycket för träningen. Är helt matt i kroppen. Tänkte sticka till Dirty å softa lite ikväll, kanske med Bacardin, men nu vet jag inte...Hmmm...vi får se... 

Av odden - 28 december 2007 23:57


Aahhh....Hemma igen. Efter en stressig arbetsdag åkte jag och mitt "strul" Lottis till stan, där vi gick på Jensens Böfhouse å åt lite rumpstek. Deras "favoritsås" is to die for!! 


Efter maten så blev det bio. Vi gick å såg Eastern Promises med Viggo Mortensen och Naomi Watts. Filmen var bra, men inte lika bra som A history of violence. Samma regissör, David Cronenberg.  


Sa jag att det var stressigt på jobbet? Jag måste åka in till jobbet imorgon oxå. Lär ta ett par timmar....usch. Tänkte ta mig iväg i tid så att jag kan åka hem å träna efteråt. Har inte tränat på länge nu på grund av jobb och influensa. Men nu jävlar!!!! Är så förbannat sugen. Sen hoppas jag att jag kan träffa kussen på kvällen. Har en flaska Bacardi Razz som väntar på mig=)  Nä, nu ska jag nog gå å knyta mig...God natt alla...... 

Av odden - 26 december 2007 22:11



Sista lediga dagen.... 


låg å softade i soffan i förmiddags och kunde känna hur dagen bara skulle flyta bort utan att göra ett skit. Men sen ploppade Madde upp på msn som frågade om jag skulle åka in till mellandagsrean. Skulle vilja om jag orkar blev mitt svar. Hon var på g in till stan och ville ha sällskap. sagt å gjort så hoppade jag in i duschen å drog in till city.


Mötte upp Madde och sen slog vi oss fram på drottninggatan. Det blev mycket klädesaffärer, eller bara klädesaffärer faktiskt. I vanliga fall brukar det räcka med att jag går förbi ett skyltfönster för att jag ska se något jag verkligen vill ha. Men idag hittade jag faktiskt ingenting. Alltså, jag gick omkring i affärer hela dan utan att köpa något. Första gången för mig tror jag.  När affärerna stängde, kände vi hungern kalla. Så vi drog till taco bar där det blev nachotallrik. Fan va gott!! Efter det blev det en snabb vända till åhlens och sedan hemresa.

En trevlig dag faktiskt. Tack Madde.

Av odden - 25 december 2007 18:00


Jaha, då har julafton kommit och gått.  Dagen blev riktigt lyckad faktiskt. Åkte över till kussen där hela familjen var samlad. Det blev lite fika till Kalle Anka (ett måste), sedan julmiddan med allt som man förväntar sig på bordet. Som vanligt så åt man alldeles för mycket. Shit va ont i magen jag fick.  

Efter det blev det ännu mera fika. Nu kom bullar, pepparkakor, kola och knäcken fram. Men framför allt kaffet. Den absolut största drogen i Sverige skulle jag tro. Och min familj är stora konsumenter av det. Kunde de, skulle de antagligen skjuta upp det direkt i armen. Själv så tål jag inte koffein så jag är väl det svarta fåret i familjen;-) 

Medans vi satt där och hade det mysigt så dök tomten upp. Det är första gången vi haft en tomte som kommit över med en säck med presenter. Vi har två små barn i familjen, båda är kussens. Kevin 3 år (fyller 4 i februari) och Linnea 2 år. Och de älskade tomten. Vi trodde Linnea skulle bli skiträdd men det var inga problem alls. Hon kramade t om tomten när han skulle gå. Så det var en absolut hit. Detta kan vi tacka min kusins polare Pimpessan för. Hon fixade allt. Tack Em. 

Efter det drog de äldre, förutom min moster och hennes man hem. Så det var dom, Em, jag, kussen Dirty och hennes ex kvar. Det var nu spriten kom fram. Och ännu värre.....Singstar. Em sken upp varje gång hon höll mikrofonen  i handen. Hon är en född stjärna=)     Och efter några glas så vågade även jag att strypa katten. Om sanningen ska fram så tyckte jag faktiskt (i fyllan) att det var rätt kul. Det tråkiga var att jag fortfarande hade lite av influensan kvar och efter ett par sånger fick jag riktigt ont i halsen och blev ordenligt hes. Men det var kul ändå=) 

Sedan satt vi alla och spelade ett sällskapsspel som Em hade tagit med sig. Som jag just nu inte kan komma på vad det hette.   


Vid två tiden stack mostern och hennes gubbe, kussens ex hade somnat och jag, Em och Dirty hamnade i köket där vi körde lite "jag har aldrig", som vi brukar göra när det blir sent och vi blir fulla. Det är alltid lika kul att göra detta med min 10 år yngre kusin (detta var ironi). Sen vid fyra tiden så gick vi å la oss. Blev väckt ett par gånger av att nån började ropa "julgran" i sömnen och tryckte upp fötterna mot min pung (vi sov skavfötters). Väldigt intressant sätt att vakna upp på;-)     Och sen när det fortfarande var mörkt så vaknade lilla Linnea upp. Hon lunkade omkring i runt en halvtimme och sen gick hon och la sig igen. Där började hon gråta och ropade efter sin mamman. Alla andra sov, så gick över till henne och la mig ner bredvid och lugnade henne. så låg vi där nån timme medans jag pratade med henne. Så vaknade Kevin som klättrade ner ifrån överslafen i deras säng. Han hämtade lite böcker som jag låg och läste för dem. Jösses vad det var jobbigt för halsen, med det var det värt. Vi hade det väldigt mysligt.

Runt tio-tiden kom Em och Dirty upp. Vi satte oss alla vid köksbordet och åt lite frukost och sen blev det lite tv i soffan innan jag åkte hem. Men nu är jag riktigt trött så det blir nog en kort kväll idag. 

Så allt som allt....En riktigt trevlig Jul.  

Och med det, god fortsättning till er alla..........=) 

Av odden - 23 december 2007 20:06


Så var denna arbetsvecka äntligen över. Influensan gör sina sista dödsryckningar och det verkar som om ögoninflammationen gör samma sak. Sweeet.  Imorgon är det äntligen julafton och jag ser fram emot att sitta och äta lite mat med familjen. Efter det blir det ju fest hos min kusse Dirrty. Pimpessan och flis kommer komma dit också. Kommer nog att bli väldigt trevligt;-)  Chansen finns dock att det kommer att bli alldeles för mycket singstar. Någonting jag absolut inte ser fram emot. Antingen är man för nykter och då funkar det inte alls. Eller så är man packad å då blir det bara pinsamt. Ja ja...det blir säkert roligt.


Nu ska jag sjunka ner i soffan och åtnjuta lite julvört med julskinka på. Kan bli julmust till det också.....mmmmm 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<<
December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards