Alla inlägg under november 2008

Av odden - 30 november 2008 14:39


god da' allihopa.

Så börjar helgen komma mot sin ända.

Det har gått fort. Jag hoppade iof in och jobbade igår så det har varit en kortare helg. Kom till jobbet trött och med en aningens baksmälla...som sig bör ;)


Sen blev det lite mer dricka under kvällen.

Idag har det bara varit en soft dag. Legat i soffan och kollat på lite inspelade avsnitt av room service. Alltid kul med inredning. Sen är ju grabbarna rätt sköna. Mattias handlade av mig häromdagen faktiskt. Drack lite latte och tuggade i mig några bullar. Very nice. Idag fyller Em år. Hoppas hon får en riktigt trevlig dag.


Nu ska jag nog försöka träna lite och sen blir det middag.

Tänkte göra lax i ugnen med citronsås och kokt potatis till det.


See ya!



Av odden - 29 november 2008 19:02


Okej......

Jag älskar musik och det bästa som finns är att gå på konserter. Jag har sett hundra live-akter under mina dagar.

En av mina favorit live band är nog Foo Fighters. Deras musik höjs flera snäpp live. Såg dem senast i somras och dom var fuckin' awesome!!!


Iallafall...

När jag fick höra att de skulle släppa en live-dvd slog jag till direkt.

Så sitter jag nu här med dvd:n i spelaren och surround ljudet på max. Måste säga att konserten är riktigt bra. Men så kommer den akustiska gitarren fram och de börjar spela "my hero". Och publiken hänger på, vi snackar 86 tusen på Wembley arena. Fuck om jag fick ståpäls. Fan jag vill gå på konsert igen. I fuckin' luv it!!!!!


Nä, nu ska jag fortsätta rocka till Foo fighters.

Av odden - 8 november 2008 22:57



Känner att jag måste avsluta kvällen med något positivt.


Hjärtat bara smälter...





Av odden - 8 november 2008 20:35



Vet inte hur jag ska...vad jag ska...


Fan va svårt det här är.


Startade den här bloggen för att ventilera mina tankar. Men någonting stoppar mig. Det gör det kanske inte lättare att jag vet att folk jag känner läser detta (även om det bara är två som vet), men det borde inte stoppa mig. Plus att jag hade svårt att skriva även när det inte var någon som visste att det var jag som skrev.


Har börjat tänka på vissa saker. Eller en sak egentligen. Men den saken har med så mycket att göra.

Det är som med en session hos terapeuten, när man får veta att allt är mammas fel. Har ni läst det förra inlägget så vet ni nog vad jag talar om.

Tankarna snurrar runt och jag känner att jag måste lufta dem så att de kan sluta åka karusell i min hjärna. Jag kan inte prata med någon om det så jag känner att jag borde skriva ner det. Och varför inte här.




Men det är så svårt.... Vill någon verkligen läsa detta?!?!?!?!


Fan, vem bryr sig. Det är för mig själv som jag skriver. Måste få de här tankarna ur mitt huvud.


..................................................
........................................

..................................................
........................................

.....................................nästa gång.



Av odden - 8 november 2008 19:34



Shit, det där var jobbigt.

Jag ska ta mig ett glas...



Av odden - 8 november 2008 18:36



Har den senaste tiden lyssnat en del på Glasvegas.

Ett skitbra band som jag verkligen rekommenderar.


iallafall..

För ett tag sedan så satte jag mig ned och lyssnade på låtarna med låttexterna i handen. Jag tycker ofta att låtarna växer när man vet vad de sjunger om. Och eftersom jag oftast lyssnat på dem i gryningen på väg till jobbet så har jag inte lyssnat allt för noga. Men den här kvällen satte jag på mig hörlurarna, la mig i soffan och tryckte på play.

Det hela var intressant. Vissa låtar fick en helt annan betydelse nu när jag fick veta vad de sjöng om. Allt var okej tills jag kom till låt sex...


Titeln lyder; Daddy's gone. Och när jag läste texten medans musiken spelade upp, desto sämre mådde jag. Det var som ett slag i solar plexis. Nu är inte detta det bästa som någonsin skrivits. Shit, det är en vanlig låttext..... Men för mig var det något annat. Någonting väcktes inom mig. Någonting som har fått mig att tänka.

Vet inte om jag vill gå in på det nu. Och vem skulle vara intresserad, egentligen. Det fick mig iallafall att dämpa känslorna med alkohol. Här är iaf texten.


Ps. Har ni inte hört Glasvegas skiva ännu, vänta inte. Den är skitbra! Första gången tyckte jag att den var okej. Men efter ett par gånger så märkte jag att jag hela tiden villa höra den igen när skivan var slut.



Daddy's Gone


How you are my hero

how you never here though

remember times when you put me on your shoulders

How I wish it was forever you would hold us

right now I'm too young to know

anything was possible


I won't be the lonely one

sitting on my own and sad

A fifty year old

reminiscing what i had


I won't be the lonley one

sitting on my own and sad

forget your dad, he's gone


All I wanted was a kick-a-bout in the park

for you to race me home when it was nearly getting dark.

How I could've been yours, and you be mine.

It could've been me and you until the end of time

Do what you want, when you want

be as fuckin' insincere as you can

what kind of way is this to treat your wife

to see your son on saturdays

what way is that to live your life?


I wont be the lonely one

sitting om my own and sad

a fifty year old

reminiscing what i had


I wont be the lonely one

sitting on my own and sad

forget your dad, he's gone


The end



Av odden - 3 november 2008 19:35



Detta är antagligen den roligaste sketchen någonsin.


Det var när R.Kelly åkt dit för att ha haft sex och pissat på minderåriga.

Något som Chappelle inte kunde låta bli att göra något av i sin serie.

Fantastiskt roligt. Kan kolla på det här hur många gånger som helst.

Säger bara "dripp, dripp, dripp..!


See more funny videos at Funny or Die
Av odden - 2 november 2008 17:55



Det är nästan så att man kommer att sakna killen.


Jag menar, han är ju en väldigt tacksam person att parodiera.





See more funny videos at Funny or Die

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards