Alla inlägg under maj 2009

Av odden - 30 maj 2009 22:41



Så har man varit ute i solen.

Jag och en arbetspolare stack till Vitabergsparken och softade.

Man skulle kunna säga att jag satt i solen liiiite för länge. Skulle kanske ha använt sollotion. Men så smart är jag tydligen inte.


Hade tänkte sitta på balkongen i kväll och käka i solen. Men jag hoppade det.

Imorgon tar jag med morsan till Djurgården för lite picknick. Då ska jag smörja in mig med lotion. Damn right I will!!  ;-)


Ja just det. När vi låg och solade i gräset så kom det en kille en bit bort från oss som började klättra i träden. Vi undrade va fan han höll på med.

Killen hängde upp en hängmatta för att sedan lägga sig i den och leka med en laptop. Så jävla skönt. Bara på söder folk, bara på söder :-)




Av odden - 30 maj 2009 10:21



Sådärja


Då har man tagit en liten löprunda.

Det var ett tag sen nu och shit va jobbigt det var. Plus att det var varmare än jag trodde så här tidigt så man fick nästan värmeslag.


Nu ska jag käka frukost och sen ut i solen :-)




Av odden - 29 maj 2009 22:50



Jag är så fotosugen.

Skulle vilja ha ett.. typ projekt.

En grej jag skulle vilja göra är att följa kussens kottar en tid. Typ under sommaren. Och göra en riktigt bra fotobok av det. Något att ge familjen.

Tyvärr så kommer det nog inte hända.

Det är hänt nåt mellan mig och kussen. Vet inte vad det är, men något har gått snett. Tråkigt. Men "c'est la vie"


Iallafall....

Jag är fotosugen...






Av odden - 29 maj 2009 21:10



Solen börjar sakta gå ner bakom huset, så jag har förflyttat mig till soffan för lite film. Det får bli filmen "Hitch" med Will Smith.

Har fortfarande vinglaset i handen dock :-)



Av odden - 29 maj 2009 19:45



Äntligen är det fredag.

Har haft en slow vecka. Har inte hänt så mycket. Hade ett par dagar dagar då jag utövade lite sovliggande. Väldigt skönt. Men man blir bara tröttare av att göra ingenting. Så de senaste dagarna har jag tagit långpromenader hem och tränat.


Just nu växlar jag med att sitta i solen på balkongen med ett glas vin och att kolla på Miami ink. Är så jävla tatueringssugen.

Vet faktiskt inte vad jag ska göra i morgon, förutom att vara ute i solen.

På söndag är det morsdag. I vanliga fall brukar jag helt glömma det och inte ens ringa mamma och gratta.

Men på söndag ska jag ta ut henne till Djurgården för lite picknick och veteranbilsrally. Det är lite annat som händer där också, som lådbilsrally. Det är rätt kul att se kreativiteten hos de som bygger dem.

Det ska ju bli vansinnigt bra väder i helgen. Så det är bara suga åt sig och njuta :-)



Av odden - 25 maj 2009 20:17



Här är ännu en film som har premiär i veckan som jag vill se.

Matt är ju hur skön som helst. Och Jennifer är väl inte helt fel att titta på.

Verkar vara en kul variant på "En julsaga". Ni vet Scrooge.


Iallafall. Här kommer trailern.



Av odden - 24 maj 2009 21:53



Här är en skön intervju med Skådisen Paul Rudd som jag nämnde i det tidigare inlägget.

Jag diggar hans humor. Han spelar alltid straight i komedier. När andra gör allt för att man ska skratta så slänger han ur sig så jävla roliga saker. Men han visar aldrig att han just sa nåt roligt.

Han slänger ur sig one-liners som om han just svarade på hur mycket klockan är.  Ofta med ett litet trött ansiktsuttryck.



Av odden - 24 maj 2009 21:44



Här är en till film som jag vill se. Den har premiär nu på fredag.

Min favvo Paul Rudd har huvudrollen.


Check it out.



Ovido - Quiz & Flashcards