Alla inlägg under augusti 2008

Av odden - 31 augusti 2008 18:30



Så har man handlat mat, fixat matlådor och ätit middag.

Just nu håller jag på med ett serie-maraton. När svt visade den brittiska serien "Den inre fienden", spelade jag in den. De visade ett avsnitt varje dag och vem har tid att sätta sig ner varje kväll och följa en serie. Så idag har jag suttit och följt allt. Är inne på sista avsnittet nu. Riktigt spännande faktiskt.


Det blir nog en tidig kväll för mig. Det är firmafest imorgon, så det lär bli sent. men det kommer nog bli rätt kul. Lena Ph och Eric Gadd kommer att vara där.


För de som undrar (vilket antagligen är ingen), så är inläggets rubrik taget ifrån en monolog ur Hamlet. En monolog vissa kanske skulle känna igen.

Äh va fan, jag skriver ner den. Läs den, smaka på orden, förstå dess innerbörd.


"Att vara eller icke vara, det är frågan


Är det modigast att tåla ett vidrigt ödets hugg

och pilar, eller att ta till vapen mot ett hav av plågor

och dräpa dem beslutsamt?


Att få dö - att sova, inte mer,

och tro att sömnen gör slut på hjärtats värk,

de slag och stötar som köttet fått till arvedel -

det vore ett slut, en nåd att stilla bedja om.


Att dö, att sova.. sova, kanske drömma

-ja, det är stötestenen!

Vilka drömmar ger dödens sömn,

när vi har kastat av oss all jäkt

och kapat livets ankartross?


Den tanken hejdar oss, och det är den

som gör eländighetens liv så långt.


Vem ska tåla världens gisselslag, tyrannens övergrepp,

den stoltes fräckhet, förakta kärlekens pina och

lagens tröghet.

Ett hutlöst ämbetsvälde och de sparkar odågan ger

den tåliga förtjänsten?


Vem tålde livet om han kunde göra sig kvitt

allt detta bara med en dolk?"


The Bard


Ha det gott allihopa :-)



Av odden - 31 augusti 2008 13:46


Softa....Softa, det är dagens ledord.


Var på stan igår. Skulle känna på en ny kamera, kolla in lite fotoböcker pga en rabattkupong jag fått och kanske fota. men så fick jag sällskap. Så det blev lite shopping och fika istället. Skulle inte handla något själv, men jag lyckades ändå hitta lite saker.

Det blev en jacka, en t-shirt och en tröja.

Efter det åkte jag över till en polare och hängde hos honom hela kvällen.


Idag skulle jag fixa lite grejer och kanske fota lite om jag fick tid, men när jag vaknade så kände jag tröttheten skölja över mig efter den stressiga veckan. Så jag bestämde mig för att skita i allt och bara...softa.

Och jag kan berätta att det var helt rätt beslut. När jag lät mig stanna upp och låta kroppen och huvudet återhämta sig lite kunde jag verkligen känna hur trött jag är. Måste dock samla krafter för att åka till Huddinge och köpa mat. Måste fixa matlådor till nästa vecka. En vecka som jag vet kommer att bli hur tuff som helst.


Men först ska jag äta lite glass :-)

Av odden - 28 augusti 2008 20:40


Sitter här proppmätt. Kan inte sluta äta.

Först var det en pizza, sen en glass, sen en glass till. Efter det blev det ett äpple. Jag springer fram och tillbaka mellan soffan och köket i hopp om att hitta något gott i skafferiet. Funtar på att ta lite glass med banan och grädde. Kommer kunna rulla i säng senare.


Gjorde misstaget att sätta på Gilmore girls till pizzan. Det var klockan fem. Nu är klockan kvart i nio och jag sitter helt fast i serien. Den är den roligaste serien efter Vita huset. Får en skratt attack varannan minut. Började kolla in serien igen på dvd under semestern, ligger på säsong tre nu. Knäckande att jag måste jag lägga mig snart, chansen att jag måste jobba över imorgon är rätt stor.


Det blir nog glass med banan och grädde :-)


Ha det gött....gött som glass med banan och grädde ;-)

Av odden - 26 augusti 2008 21:01


Shit va mycket det är på jobbet nu.

Min chef har sagt upp sig. Hon är fortfarande chef för butiken fram till sista september, men hon har redan börjat sitt nya jobb. Så det är jag och en tjej som har hand om butiken så länge.

Först tänkte jag att det var skönt att jag inte skulle driva skiten ensam. Men eftersom tjejen inte inte kan vare sig göra beställningar eller redovisningar, så blir det ännu mer för mig att göra då jag måste göra det mesta själv och lära upp henne i hur allt går till. Sen vill chefen inte spendera för mycket pengar så här på slutet, så vi är även kort på folk.


Men skit samma!

Idag har jag fått in extra personal till på måndag, så att vi andra kan gå på den stora personalfesten. Förra festen var på Globen och det var rätt kul. Fick t om stå på scenen och ta emot publikens jubel. I år ska bla Eric Gadd och Lena Ph framträda. Kommer inte bli kul att gå upp klockan fem dagen efter.

Har klippt mig idag också. Känns skönt att slippa håret i nacken. Började bli lite väl mycket hockeyfrilla över den.


Satt och snackade med Lotta i telefonen halva kvällen. Hon började på polis högskolan igår. Detta är något hon drömt om i flera år och att säga att hon svävar på moln är ett understatement av monumentala mått. Hon förtjänar det verkligen och kommer att bli en skitbra polis, men jag måste erkänna att jag kommer att sakna att jobba med henne.


Nu måste jag få något i mig innan jag går och lägger mig.


Ha det gött allihopa..

Av odden - 24 augusti 2008 18:35


Japp. Så har ännu en helg kommit till sin ända.

Den har väl varit helt ok. Satt på Medis i fredags å käkade å drack. Det har varit tokstressigt den senaste tiden på jobbet så jag var rejält trött. Jag kan säga att jag blev ordentligt full. Det var länge sen jag blev så här berusad och jag kan säga att jag kände av det på lördan. Om fredan var fest och jävligt trevlig, så var lördagen väldigt lugn med en baksmälla som hette duga.


Idag var jag på stan med Suz. Vi kollade in en ny fotoutställning på Galleri Kontrast, där jag även köpte en ny fotobok. En bok med samlade polaroidbilder. Älskar polaroidbilder, det är en så skön känla i dem. Det är som med toykameror, bilderna blir lite speciella.

Sen blev det lunch och fika på Tanto. Riktigt nice och riktigt soft.


Sen tog vi oss in till city där det införskaffades ett par nya skor. Sköna som fan. Ett par svarta Lacoste.


Sen strosade vi i solen på Kungsholmen innan vi åkte hem. Hemma strax före 18, trött och hungrig. Så nu blir det käk, en dusch och lite tv innan jag går och lägger mig.


Ha det gött

Av odden - 16 augusti 2008 22:06



Jaha, så har man vaknat igen. 08.36....Fan va trött jag är.... Skulle inte varit uppe så sent igår. Kunde inte sluta jobba med datorn. Jag visste att jag skulle ångra mig idag, men lyssnade jag på mig själv...nope. Det gör jag aldrig. Har aldrig gjort och kommer antagligen aldrig att göra det heller.


Skulle kanske inte ha druckit så mycket igår heller...Men va fan....Det var gott. Funderar på att gå och fixa lite frukost. Eller ska jag träna först. Borde äta innan jag tränar. Men jag är redan trött och jag vet att om jag käkar så kommer jag bli seg och bara ligga i soffan och zappa framför tv:n.


Bestämmer mig för att ta en powershake, träna och sedan äta frukost.

Sätter mig i soffan med shaken i handen. Sätter på datorn och tv:n. Kollar lite på OS. Therese Alshammar har tydligen misslyckats i simningen. Det verkar inte gå så bra för oss i detta OS. Tar en klunk av shaken. Jag brukar alltid fastna i OS. Följa varenda liten skitsport som visas. Sitta fastnaglad framför tv:n hejandes på belgaren som går till attack mot en tysk under en het fäktningsmatch. Vet inte varför jag hejar på just belgaren. Kanske var det för att han attackerar mycket. Gör det underhållande. Kanske är det pga av världskrigen, eller så är det bara så att jag gillade hans namn bättre. Det kan vara den minsta mest obetydliga lilla sak.


Iallafall.

Jag har inte fastnat för OS i år. Handboll, fotboll, boxning, segling med jolle...Shit va tråkigt. Medans jag sitter där uttråkad kommer jag på att Lassi snart ska ro för svenskt guld. Det måste jag ju ändå titta på.  Får börja träna efter det.


Jaha. Det blev ingen medalj där heller. Sätter igång med träningen istället. Hinner bara med två set när telefonen ringer. Det är morsan.

Hon kom hem ifrån Danmark inatt. Det blir en massa berättande om vad hon gjorde där. Hur vädret var. Sen kunde hon inte hålla sig längre utan frågade om jag hört något om min dator. För en gångs skull kunde jag säga att jag äntligen fått hem den och att den verkar funka. Jag har inte haft min dator på hela sommaren. Har lämnat in den fyra gånger utan att de lyckats fixa den. Men den femte gången verkar de har gjort sitt jobb. Jag har verkligen saknat den. Man märker inte hur mycket man använder en dator förrän man blir av med den.

När samtalet väl är slut ligger jag skönt i soffan igen och har helt tappat lusten att träna. Är så jävla hungrig. Fan också. Har en så dålig karaktär.

Ja ja. Det är väl bara att börja fixa till lite frukost dårå. Tror jag ska fortsätta jobba lite med darorn. Sen blir det väl finalen i tennis dubbeln. Där blir det iallafall medalj hur det än slutar.


Är lite halvslö efter frukosten. Plockar upp boken "På drift" av Jack Kerouac. Huvudrollsinnehavaren liftar på ännu ett bilflak genom det stora landet i väster. Det är andra gången jag börjar läsa den här boken och det är nog andra gången jag kommer ge upp. Boken är inte dålig. Det är bara det, och det gäller även Bukowski den andra stora beatnick författaren, att de var väldigt dåliga på redigering. De berättar för mycket. Man orkar inte med alla beskrivningar på varenda enstaka liten händelse. Handlingen stannar upp för mycket. tempot dras ner.

Vilket jag ironiskt nog kommer på att det är precis det jag själv håller på med just nu.

Iallafall. jag lägger undan boken och börjar leka med datorn i väntan på tennis finalen. Nu ska jag inte tråka ut er mera. Ha en riktigt trevlig kväll.


See ya

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards