Alla inlägg under april 2008

Av odden - 28 april 2008 19:20


Skulle ju bara ligga o softa igår så jag skulle bli helt frisk, för att börja träna idag.

Men så behövde jag gå och handla och på vägen dit såg jag en en löpare på väg ner till spåret. Jag blev så jävla sugen att jag stack ner till spåret själv och tog en runda.


Det stora problemet är min skada från förra sommaren. Jag får fortfarande väldigt ont varje gång jag börjar springa. Jag sitter ner nu och det värker. Så jag börjar bli lite orolig faktiskt.


Funderar på att besöka en naprapat (heter det så?) efter loppet, om det håller så länge.


Så nu ska jag softa ikväll istället :-)


Avslutar med en liten bild hemifrån. Så här ser marken ut hemma hos mig. Om ni undrar vad allt det vita är, så är det vitsippor ;-)



Av odden - 27 april 2008 15:21


Ligger här i soffan o softar.


Känner att jag är så gott som frisk nu. Men bestämde ändå imorse att jag skulle ta det lugnt. Ligger bara framför tv:n o kollar på film. Jävligt skönt faktiskt, men man blir rätt seg.


Imorgon ska jag äntligen våga mig ut och springa. Känner ingenting i halsen längre. Jag måste komma igång då jag anmälde mig till blodomloppet förra veckan. Loppet sker den 4:e juni så det är dax att få upp konditionen lite.


10 km runt Djurgården är ju inte direkt fel. Vackert område och lite backar. Det ska nog gå bra. Men som sagt, tiden går fort så det gäller att sätta fart.



Av odden - 27 april 2008 12:27


Jag nämnde i förra inlägget att det slutade rätt blött. Och jag ljög verkligen inte.


När vi hade gått runt Djurgården och nästan kommit fram till Djurgårdsbron så öppnade sig himlen.....ordentligt.


Vi hade sett regnmolnen framför oss ett tag och tyckte att det såg så grymt mäktigt ut. På slutet märkte vi hur snabbt molnen började närma sig oss. Vindarna tilltog kraftigt och efter ett par minuter kom de första dropparna.

Sen tog det inte lång tid tills det hellregnade. Där gick jag med tunn skjorta. M hade med sig en huvtröja och jacka, så det var inga problem för henne. Själv plockade jag fram en tunn Metro-tidning som jag höll över huvudet. Den gjorde väl........kanske inte en sån där jätte stor skillnad. Håret hölls ju iof rätt torrt, men det var också det enda. Skjortan låg som klistrad mot kroppen. Och med vindarna så blev det rätt kallt. Man skulle kunna säga att det var inget direkt "gentle summer rain", om man säger så. När jag kom hem så var jeansfickorna fortfarande blöta :-)

Trots detta så var det rätt häftigt. Det blev snabbt stora pölar på gatorna och folk fick panik och sprang över gatorna och stod tryckta mot fasader och i portar (vi gick längs med hamngatan), för att skydda sig mot de fallande dropparna.


Folk som skyndar sig över gatan för att kunna skydda sig mot regnet



Av odden - 27 april 2008 12:15


Så hamnade jag då äntligen på Djurgården igår. Har velat åka sedan förra helgen. Det finns inget skönare att strosa runt på Djurgår'n en vacker dag.

Det var min vän M som messade mig i början på veckan med förslaget.


Vi startade rätt tidigt för M skulle på 25-års fest på kvällen.

Vi softade där hela dan. Stannade för att äta glass och njuta av solen. Vi hamnade även på ställen som vi aldrig varit på tidigare. Ett natur område med stigar, lite vattendrag och små broar. Så jävla fint. Och bäst av allt, inte en människa i sikte. Där stannade vi och picknickade. Det hela blev en riktigt trevlig dag. Även om det blev rätt blött på slutet.



Av odden - 25 april 2008 11:53

Pga sjukdom och total utmattning så har jag inte skrivit några inlägg här på ett tag. Ber om ursäkt för detta.


Eftersom min morsa alltid ställer upp för mig medans jag inte gör typ någonting för henne. Bestämde jag mig i måndags för att bjuda ut henne på middag. Detta skedde igår.


Vi möttes upp efter jobbet och bestämde oss för att ta en promenad i den skinande solen först. Vi gick ner mot Kungsträdgården för att sedan gå genom gamla stan och söder för att sluta vid Skanstull.

Efter det hamnade vi på Jensen's för lite gott käk.

Det hela var väldigt trevligt. Tyvärr så var jag fortfarande väldigt trött.

Ett hett tips. Är ni väldigt sjuka med feber, stanna hemma. Gå inte till jobbet och jobba hela veckan. Jag har inte vilat en enda dag sen jag blev sjuk för två veckor sedan. Inte så smart kanske.


Träden i Kungsan hade precis slagit ut när vi hamnade där. Så jävla vackert och häftigt.



Av odden - 20 april 2008 10:55


Hej allihopa


Spenderade gårdagen med att springa runt på stan och leta efter nya jeans och skor. Det gick väl sådär. Köpte skor jag gillade. Jag visste vad jag ville ha, har suktat efter dom rätt länge.

Men jeans.....Att det ska vara så svårt!!!!

Nu köpte jag ett par, men jag är inte helt nöjd.


Efter det så åkte jag till en polare i Trånkan där vi käkade lite middag. Sen drack vi lite gott, snackade och kollade på lite film. Riktigt trevligt :-)


Idag skiner solen och himlen är blå. Jag är så jävla sugen på att sticka till Djurgården eller nåt. Vi får se vad som händer...

Av odden - 16 april 2008 20:23


Jaha. Ännu en dag med denna jävla skitförkylning.


Kroppen värker, jag har ont i huvet, öm i halsen, huvudvärk och när näsan inte rinner så är jag total täppt....som nu. Shit, jag får inget luft till hjärnan alls. Total panik!!!!!!

Jag måste bli frisk till helgen. Det ska bli kanonväder och jag vägrar att ligga inne en helg till sjuk medans solen skiner utanför.


Chefen var på utbildning idag, så det var rätt skönt på jobbet. Hade bra människor runt mig. Förutom en praokille. Han går en specialklass. Han är lite speciell...skulle man kunna säga. Hans handledare har sagt åt honom att han inte får prata med kunder, men man skulle kunna säga att han inte lyssnar på det. Han stod och pratade med en gammal dam när han plötsligt kläcker ur sig; "Jag får stånd nu när jag pratar med dig. Den blir så hääääär stor".


Skön snubbe, men man har lite svårt att slappna av med honom där. När jag satt och käkade lunch häromdan kom han in och började göra  armhävningar. Killen är full av överraskningar.

Av odden - 14 april 2008 18:45


Hello folks!


Det var inte kul att jobba idag. Hela kroppen har värkt hela dan. Så täppt i näsan att jag knappt kunnat andas. När jag började med de tunga lyften och jobbade i kylen längtade jag hem till sängen. Fan va patetisk man är när man är sjuk.


Men jag får se det från den ljusa sidan. Det var otroligt vackert ute när jag gick hemifrån i morse. Frosten som glimrade i den stigande solens strålar. Som en vacker.........höstdag :-)




Ovido - Quiz & Flashcards