Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av odden - 12 oktober 2008 21:39



Hej allihopa


Så har man kommit hem ifrån tebjudningen.

Det var riktigt trevligt. Det blev inte så många som kom i år.

Men det gjorde inte så mycket. I vanliga fall brukar det det vara fullt med folk och alla får sprida ut sig. Man kan åka hem utan att ens ha pratat med vissa. Nu kunde alla sitta runt samma bord och snacka tillsammans. Very nice.

Sen när jag precis skulle åka hem, så ringde Dirrty och sa att hon var på väg upp. Hon skulle egentligen inte komma, men hon kom iväg tidigare ifrån jobbet så hon chansade och kom förbi. Det var kul att träffa henne igen. Sen var det ju kul att se en hungrig Dirrty slänga i sig scones och kakor tills hon mådde illa ;-)


Nu ska jag gå och lägga mig så att jag får en bra start på veckan. Ska nog ta en löprunda efter jobbet imorgon.


Sov så gött gott folk :-)



Av odden - 12 oktober 2008 12:48



Nu är det snart dags för tebjudning.


Det är min mamma som har en sådan varje höst. Hon klär lägenheten i höstfärger och lägger ut torkade löv överallt.

Det brukar bjudas på tre olika tesorter. Olika varje år. Sen brukar hon baka några olika typer av scones, ha fyra olika marmelader att välja mellan. Hon gör även sin egen lemon curd och lite andra bakverk, som t ex morotskaka och cheesecake. Även det kan variera lite från år till år.

Sen bjuder hon in lite folk och så sitter vi alla och har det trevligt tillsammans :-)

Och just till tebjudningen brukar hon alltid klocka in fint väder, och så även i år. Det är rätt fint med höstfärgerna hon har inrett med och eftermiddagssolen som lyser in.


Nä, nu ska jag börja göra iordning mig.

Ha det gött alla :-)





Ovido - Quiz & Flashcards