Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Träffande..

Av odden - 8 november 2008 18:36



Har den senaste tiden lyssnat en del på Glasvegas.

Ett skitbra band som jag verkligen rekommenderar.


iallafall..

För ett tag sedan så satte jag mig ned och lyssnade på låtarna med låttexterna i handen. Jag tycker ofta att låtarna växer när man vet vad de sjunger om. Och eftersom jag oftast lyssnat på dem i gryningen på väg till jobbet så har jag inte lyssnat allt för noga. Men den här kvällen satte jag på mig hörlurarna, la mig i soffan och tryckte på play.

Det hela var intressant. Vissa låtar fick en helt annan betydelse nu när jag fick veta vad de sjöng om. Allt var okej tills jag kom till låt sex...


Titeln lyder; Daddy's gone. Och när jag läste texten medans musiken spelade upp, desto sämre mådde jag. Det var som ett slag i solar plexis. Nu är inte detta det bästa som någonsin skrivits. Shit, det är en vanlig låttext..... Men för mig var det något annat. Någonting väcktes inom mig. Någonting som har fått mig att tänka.

Vet inte om jag vill gå in på det nu. Och vem skulle vara intresserad, egentligen. Det fick mig iallafall att dämpa känslorna med alkohol. Här är iaf texten.


Ps. Har ni inte hört Glasvegas skiva ännu, vänta inte. Den är skitbra! Första gången tyckte jag att den var okej. Men efter ett par gånger så märkte jag att jag hela tiden villa höra den igen när skivan var slut.



Daddy's Gone


How you are my hero

how you never here though

remember times when you put me on your shoulders

How I wish it was forever you would hold us

right now I'm too young to know

anything was possible


I won't be the lonely one

sitting on my own and sad

A fifty year old

reminiscing what i had


I won't be the lonley one

sitting on my own and sad

forget your dad, he's gone


All I wanted was a kick-a-bout in the park

for you to race me home when it was nearly getting dark.

How I could've been yours, and you be mine.

It could've been me and you until the end of time

Do what you want, when you want

be as fuckin' insincere as you can

what kind of way is this to treat your wife

to see your son on saturdays

what way is that to live your life?


I wont be the lonely one

sitting om my own and sad

a fifty year old

reminiscing what i had


I wont be the lonely one

sitting on my own and sad

forget your dad, he's gone


The end



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av odden - 11 maj 2010 20:09

Vad i helvete gör jag här?!?!?!?!?!?!?!   Är så jävla trött på det här!! Varenda jävla dag så blir jag påmind om hur lite jag är värd. Hur lite folk bryr sig om att jag är här, och jag är otroligt trött på det.  Det tär på mig varenda eviga d...

Av odden - 16 juli 2009 20:47

    fick ett tips av en polare att kolla in ett klipp på youtube. Det var bounce som gjorde en tribute till Michael Jackson som utspelades på plattan. Sagt och gjort, nu har jag kollat in det och fan va häftigt. Var var jag den här dan. Hade velat se...

Av odden - 8 juli 2009 05:14

    Förstår inte varför min kropp vägrar låta mig sova. Är så jävla trött, men tror du jag kan sova för det.... Noooooooooooo!!!!!!!   Mitt huvud bara bankar. Och............. Äh, jag orkar inte   ...

Av odden - 5 juli 2009 18:39

    Har haft en skön dag idag.   Gick upp tidigt och storstädade. Det behövdes verkligen. Det har varit så varmt de sista veckorna, att man bara inte orkat ta tag i det efter jobbet.   En kvart efter hon gått började Wimbledon finalen. Som har utveck...

Av odden - 4 juli 2009 17:51

    Shit. Det var längesen.   Har varit så mycket den senaste tiden. Det är väl så det är. När man väl har något att skriva om, så har man inte tid att blogga om det. Prioriteringsfråga gissar jag. Problemet är att jag alltid vill ha med bilder i min...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards