Alla inlägg under maj 2008

Av odden - 9 maj 2008 17:44


Äntligen är helgen här och det med värme och strålande solsken :-)


Ser fram emot imorgon. Vara ute i solen och ha det skönt. Imorgon blir det fullspäckat. Däremot vet jag inte vad som händer på söndag, har inga planer. vill verkligen hitta på något, får se vad som händer.


Nu ska jag ut o springa. Sen blir det väl middag och dammsugning.



Av odden - 8 maj 2008 19:57


Den eviga såpan med mina datorer fortsätter.


Eftersom jag tror att det är hårddisken det är fel på med min macbook, så tänkte jag formatera den för att se om det funkar innan jag lämnar in den och betalar över två tusen spänn. Shit, lång mening...anyway....


Jag har kopierat över alla bilder till en extern hårddisk och säkerhetskopierat mitt itunes bibliotek. Först tänkte jag göra det på CD-skivor, då jag vill använda dvd-skivorna till att bränna....annat..

Men itunes meddelade vänligt att det kommer att krävas 36 skivor. Så jag tog dvd-skivorna, då det räckte med 6 stycken.


Problemet är att jag inte hittar var jag formaterar hårddisken på mac:en. Det är så löjligt (och lite pinsamt). Men jag vet inte hur jag ska formatera datorn. Om det är någon som sitter på några idéer, så får ni gärna berätta dom för mig. Tänkte jag skulle börja leta efter mac forum som kanske kan hjälpa mig. Har tyvärr inte så mycket tid till det de närmaste dagarna :-(


I will keep you posted.

Av odden - 8 maj 2008 18:02


Shit vilket sjysst väder vi har :-)


Lite jobbigt att vara inne och jobba på dagarna. Börjar verkligen att längta efter semestern. Men först helgen. Så skönt att veta att det ska vara varmt och solen på lördag och söndag.


På lördag ska jag sitta i solen och fika på tanto innan vi sticker för att kolla in quarnevalen. Så en heldag ute i solen alltså, sen kanske det blir en filmkväll, vi får se...

Av odden - 6 maj 2008 21:13


Igår blev jag så jävla trött på datorn som hänger sig hela tiden, att jag tog med den till jobbet idag.


Tänkte jag skulle svänga förbi Macoteket och fråga om de visste vad det kunde vara för fel.


Så när arbetsdagen var slut, drog jag in till stan. Jag klev in på Macoteket där det stod en kille och en tjej bakom disken.

Jag sa att jag hade problem med datorn, att det alltid hängde sig.

-Ring Apple support, sa killen utan att ens fråga någonting.

-Men de tar väl betalt om man ringer?, säger tjejen.

-500 hundra spänn för varje påbörjat samtal, säger killen

-Ring dom först och kom sen tillbaka om de inte kan hjälpa dig, avslutade han.


Fuck!!! Tänkte jag. Alltså Macoteket har den sämsta servisen. Hade jag haft kostym och bakåtslickat hår hade de fan hjälpt mig. Blir så jävla upprörd!!!! Dom är alltid så jävla värdelösa.


Vägrar ringa upp Apple-support bara för att de ska säga att jag ska skicka in datorn så att de kan titta på den, och sen fakturera mig på 500 hundra spänn för att säga det.


Så jag tog en chansning och gick till en konkurrent till dom istället för att se vad dom hade att säga. Jag kom dit och berättade om mitt problem. De sa att om jag hade datorn med mig och hade tid så skulle jag gå till deras större butik på sveavägen som har en support avdelning.


Så det var bara att vända om och bege sig dit.

Efter att ha stått och vänta där en stund, så är det då min tur. Ännu en gång så berättar jag om mitt problem och han svarar att han tror att det är hårddisken som inte mår så bra. Jag kan inget annat än att hålla med. Mannen bakom disken säger att jag kan lämna in datorn för ett kostnadsförslag. Om det är hårddisken som han tror och jag vill att de ska fixa det, så kommer det att gå på drygt två tusen. Om jag inte vill att de ska fixa det så kostar det sju hundra för kostnadsförslaget.

Jag har INGA pengar.

Jag säger att jag ska tänka på det och tackar för mig.


Så nu sitter jag här med en pissig dator som hänger sig så fort jag ska göra något. Även när jag sitter och skriver inlägg så allt bara låsa sig och så måste man starta om datorn. Så jävla jobbigt!!!




Av odden - 6 maj 2008 20:53


Vilken vecka jag hade förra veckan.


Hur mycket som helst på jobbet. Mycket övertid. Mycket skitgöra....bokstavligen...Mer säger jag inte, men jag kommer att behöva terapi.


Jag hoppade även in och jobbade lördag.

Var så jävla trött och sliten den dagen. Plus att jag började känna av förkylningen igen.

Var bara ledig i söndags och orkade inte göra några planer för den dagen. Var mentalt slut.

Men jag fick sova rätt bra den natten. Så när jag vaknade på morgonen och fick se solen, så kände jag att jag behövde komma ut.


Jag behövde träffa min mamma för en grej, så jag ringde upp henne och frågade om hon ville träffas upp inne i stan.


Sagt och gjort. Jag hoppade på tio tåget och mötte upp henne på söder. Vi gick ner till vattnet vid skanstull och promenerade till street och kollade in marknaden. Därefter gick vi vidare runt Reimersholme och sedan tillbaka till Tantolunden. Där satte vi oss i solen o fikade. vi satt säkert där i en och en halv timme och lapade oss i solen. Sååååå jävla skönt :-)


Efter det så promenerade vi längs hornsgatan och kollade in en fotoutställning som var sådär. Sen gick längs Götgatsbacken (my favorite place) till medborgarplatsen, där vi käkade kinamat på Ming Garden. Även där ute i solen. Igen, såååå jävla skönt. Efter det åkte vi hem till varsit.

Var hemma runt sex.


Det var en av de skönaste dagarna jag haft på länge. Jag var så totalt nöjd och avslappnad när jag kom hem att det var löjligt.

När jag kom hem lagade jag matlådor till jobbet och fixade lite med datorn (det lilla jag kan innan den hänger sig).


En riktigt bra avslutning på en riktigt jobbig vecka. Precis vad jag behövde.



Av odden - 4 maj 2008 08:53


Okej. Kunde nog konstatera när jag vaknade i morse, att jag nog inte är helt frisk iallafall. Gör nu inte som farbror Odden gör, jobba även om han är sjuk. Utan gör som farbror Odden säger. Och farbror Odden säger; var hemma när ni har feber.


Nu så är det kanonväder ute, och eftersom detta är min enda lediga dag denna vecka så kan jag inte bara sitta hemma. Så jag tränade lite och nu ska jag sticka ut i solen.

Igen, gör som farbror Odden säger, inte som han gör :-)


Under det vackra vädret på gärdet så ser man olyckbådande moln komma emot oss. Tio minuter senare spöregnade det.



Av odden - 3 maj 2008 21:29


Hallå allihopa.


Nånting är fel. Jag nämnde för ett par veckor sedan när jag var sjuk, att jag var så fruktansvärt trött hela tiden.

Problemet nu när jag är frisk, är att jag fortfarande är lika trött. Då fick jag ändå sova två nätter i rad tidigare i veckan. Men det spelade ingen roll. Jag var lika trött ändå. Jag har ingen ork i kroppen alls. Är så jävla trött på att vara........trött.

Nu har det varit jävligt mycket på jobbet också, vilket inte hjälper till. Ännu värre kommer det att bli nästa vecka, så det är ju nånting att se fram emot.

Har fått en vagel i ögat också. Eller under ögonlocket, så varje gång jag blinkar så svider det som fan. Nu har även ögonlocket svullnat upp. Ser ut som Quasimodo i ansiktet. Märker att jag svär mycket när jag är trött och irriterad. Jag ber om ursäkt för det.


Behövde skriva av mig lite. Är så jävla frustrerad. Tack för att ni lyssnade.


Det hade jag som utsikt från mitt köksfönster när jag gick upp i morse




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards