Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Äntligen!!!!!!

Av odden - 16 februari 2009 20:02



Ja detta är nördigt. Och när folk förklarar sporten så tycker jag själv att det låter skittråkigt.


Men äntligen börjar NASCAR säsongen igen. Har väntat sen november.

Det pågår från februari till november och förutom ett par veckors ledighet, så tävlar dom varje vecka under denna tid. Till skillnad från töntarna i Formel 1.


Och till skillnad mot Formel 1, så kan vem som helst vinna. Det byts ledare hela tiden. Det kan vara mer än 20 olika förare som leder under ett race.

Just nu kollar jag på säsongens första race Datyona 500 där Harvick som startade sist (43:e plats), nu ligger tvåa. Efter mindre än 1/4 dels race.

I Formel ett brukar det vara så att den som leder efter första varvet oftast vinner. Och här är det inte lika mycket teknik som styr. Bilar dör bara inte för att datorn pajar. Nä, här bangar dom på varandra som fan. Och åker dom in i väggen så att delar flyger av, så åker dom in i depån, tejpar den och åker ut igen =)

Sen har vi det här med krascherna. He he he....

Har lagt till en liten film med krascher ifrån nascar. Det brukar som oftast förekomma en eller ett par sådana krascher under varje tävling. Så man har aldrig tråkigt. Och glöm inte, krascherna sker på ungefär 300 km/tim.

I Daytona snittar dom på 294 km/tim. Då är kurvorna inräknade. Helt sjukt. Dom släpper aldrig gasen i kurvan =D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av odden - 11 maj 2010 20:09

Vad i helvete gör jag här?!?!?!?!?!?!?!   Är så jävla trött på det här!! Varenda jävla dag så blir jag påmind om hur lite jag är värd. Hur lite folk bryr sig om att jag är här, och jag är otroligt trött på det.  Det tär på mig varenda eviga d...

Av odden - 16 juli 2009 20:47

    fick ett tips av en polare att kolla in ett klipp på youtube. Det var bounce som gjorde en tribute till Michael Jackson som utspelades på plattan. Sagt och gjort, nu har jag kollat in det och fan va häftigt. Var var jag den här dan. Hade velat se...

Av odden - 8 juli 2009 05:14

    Förstår inte varför min kropp vägrar låta mig sova. Är så jävla trött, men tror du jag kan sova för det.... Noooooooooooo!!!!!!!   Mitt huvud bara bankar. Och............. Äh, jag orkar inte   ...

Av odden - 5 juli 2009 18:39

    Har haft en skön dag idag.   Gick upp tidigt och storstädade. Det behövdes verkligen. Det har varit så varmt de sista veckorna, att man bara inte orkat ta tag i det efter jobbet.   En kvart efter hon gått började Wimbledon finalen. Som har utveck...

Av odden - 4 juli 2009 17:51

    Shit. Det var längesen.   Har varit så mycket den senaste tiden. Det är väl så det är. När man väl har något att skriva om, så har man inte tid att blogga om det. Prioriteringsfråga gissar jag. Problemet är att jag alltid vill ha med bilder i min...

Ovido - Quiz & Flashcards