Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Träning

Av odden - 22 februari 2009 12:08



Hallå igen. Det var ett tag sen senast.

Har haft en del att göra under veckan och jag har varit så trött att jag bara inte orkat. Med andra ord.... lathet :-)


Däremot så har jag varit duktig på att träna. Brukar tappa efter ett tag, men trots att jag har varit trött så har jag inte slarvat där. Men som sagt, annat har fått lida. Men jag måste hålla i nu. Jag känner mig själv. Går det några dagar utan träning så tappar jag ork och så blir det ingen träning. Plus att jag mår så mycket bättre när jag tränar.

Däremot så tränar jag bara överkroppen. Benen brukar jag ta med löpning och cykling.... och det var länge sen nu. Så nu är det dags. Ska försöka ta benträning idag. Vilket betyder att jag kommer att gå som om jag blivit belägrad av en tjur den närmaste veckan ;-)   Om ni sett filmen "Top secret" så vet ni vad jag menar.


Igår var jag på födelsedagskalas. Det var Dirtys son Kev som fyllde fem. Hela stora släkten var där och en massa barn. Shit, man var helt slut efteråt, men det var väldigt trevligt. Efteråt så stannade jag kvar. Både jag och Dirty var trötta, så vi skulle bara softa med lite vin och melodifestival. Hade bestämt mig för att åka hem på kvällen (eftersom jag varit så trött hela veckan och jag har en del att göra idag).

När alla andra hade åkt blev man glatt överraskad när Em och P kom förbi. Det blev minst sagt en väldigt trevlig kväll.

Men trots vädjan så stack jag hem under kvällen.

Jag börjar faktiskt bli orolig. Jag börjar falla tillbaka i gammalt mönster.

Vill kanske inte gå in för mycket på detaljer och varför. Men det skedde igår och det skedde även för två veckor sen när jag var hos Dirty.

Jag bangar fast jag egentligen inte vill. Jag gjorde det förr vilket resulterade i mindre vänner och ett lite ensammare liv.

Jag vet faktiskt inte hur jag ska bryta det här mönstret. Det positiva är väl kanske att jag vet varför och jag har försökt bearbeta detta under det senaste halvåret, men lik förbannat så fortsätter jag i samma bana.

Det sjuka är att jag lyckas övertyga mig själv att jag vill göra det jag gör. Sen sitter jag där och slår mig själv efteråt.

Har faktiskt funderat på att gå till en psykolog men tror inte att det skulle hjälpa. Plus att jag är inte den som sitter och pratar ut om mina problem.


Men jag måste iallafall avsluta detta inlägg med att tacka Dirty (och hennes små kottar), Em och P för att ni förgyllde min kväll.

Och en liten personlig hälsning till Em. Håll fast i P, där har du hittat en riktig toppen kille.


 
 
Empa

Empa

23 februari 2009 10:18

Tack, jag vet ;-) Synd att du inte kunde stanna längre i lördags. =(
Kram

http://www.empas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av odden - 11 maj 2010 20:09

Vad i helvete gör jag här?!?!?!?!?!?!?!   Är så jävla trött på det här!! Varenda jävla dag så blir jag påmind om hur lite jag är värd. Hur lite folk bryr sig om att jag är här, och jag är otroligt trött på det.  Det tär på mig varenda eviga d...

Av odden - 16 juli 2009 20:47

    fick ett tips av en polare att kolla in ett klipp på youtube. Det var bounce som gjorde en tribute till Michael Jackson som utspelades på plattan. Sagt och gjort, nu har jag kollat in det och fan va häftigt. Var var jag den här dan. Hade velat se...

Av odden - 8 juli 2009 05:14

    Förstår inte varför min kropp vägrar låta mig sova. Är så jävla trött, men tror du jag kan sova för det.... Noooooooooooo!!!!!!!   Mitt huvud bara bankar. Och............. Äh, jag orkar inte   ...

Av odden - 5 juli 2009 18:39

    Har haft en skön dag idag.   Gick upp tidigt och storstädade. Det behövdes verkligen. Det har varit så varmt de sista veckorna, att man bara inte orkat ta tag i det efter jobbet.   En kvart efter hon gått började Wimbledon finalen. Som har utveck...

Av odden - 4 juli 2009 17:51

    Shit. Det var längesen.   Har varit så mycket den senaste tiden. Det är väl så det är. När man väl har något att skriva om, så har man inte tid att blogga om det. Prioriteringsfråga gissar jag. Problemet är att jag alltid vill ha med bilder i min...

Ovido - Quiz & Flashcards