Alla inlägg under maj 2009

Av odden - 24 maj 2009 19:30



Söndag kväll..... Ångest


Nä, så illa är det inte. Men jag har haft en skön helg och jag vill såklart inte att den ska ta slut.

Jag började lördagen med att träna lite. Sen åkte jag in till stan för att leta efter en ny tröja. Jag hade en bild framför mig om hur den skulle se ut. Vilket är bra för man vet vad man letar efter. Problemet är att det kan vara väldigt svårt att hitta det. Man blir rätt låst.

Tyvärr hittade jag ingen tröja som ens var i närheten av vad jag var ute efter. Så jag åkte hem tomhänt.


Sen åkte jag ut till Trånkan för att grilla lite. Tyvärr var det inte så många som kunde komma. Men vi hade väldigt kul ändå. Och det blev bra väder till kvällen. Told Ya ;-)


Under kvällen bestämde jag, Mogge och Mats att vi skulle göra en USA resa tillsammans när vi fyller 40. Vi har alla varit där, men inte tillsammans. Blir det av, skulle det vara rätt kul. Skönt att man har några år på sig att spara pengar också. Måååånga år ;-)


På småtimmarna så gick jag hem till morsan och slaggade där. Hon var fortfarande borta på sin vandring. Hon skulle inte komma hem förrän idag.

Vaknade tidigt och låg och tittade lite på teve.

Sen strax före tio så kom hon hem. Så vi satt och åt lite frukost tillsammans och sen gick vi ut och tog en två timmars promenad i solen. Vi gick omkring och kollade på hus, vilket jag tycker är väldigt kul. Jag gillar arkitektur och inredning. Efter promenaden åkte jag hem där jag har småfixat lite.

Som sagt, en väldigt skön helg.

Hoppas att ni också har haft det.


Simma lugnt alla



Av odden - 23 maj 2009 12:06



Vilket pissväder vi har idag!


Men jag har hopp om livet. Det kommer att klarna och solen kommer att skina i kväll när jag är i Trånkan och grillar. Vi kommer att sitta ute på altanen och ha skitkul.

Bara så ni vet.



Av odden - 22 maj 2009 20:25



Och sovtorkan fortsätter.

Är det inte det ena så är det det andra. Natten till igår var en supar kväll. Det märktes. Antingen så var det ett gäng ungdomar som gick och skrek utanför mitt fönster eller så var det en gammal jänkare med en V8 motor som väckte mig. Själv skulle jag upp klockan sex och jobba.


Natten till idag var värre. Vaknade i natt av grymma magsmärtor. Visste inte vart jag skulle ta vägen eller hur jag skulle få det att sluta.

Ganska svårt att slappna av och somna om då som ni kanske förstår.

Har inte kunna sova på hela veckan. Så snart kommer väl kraschen.


Det jag trodde var pollen allergi, var nog en förkylning iallafall.

Vilket är helt sjukt. För under tiden som jag har jobbat, tränat och inte kunnat sova, så har jag blivit bättre. Nu känner jag mig bara lite tjock i näsan. Det är bara att tacka och ta emot =)


Idag har jag slitit som ett djur på jobbet. Ena chefen är ledig. Så jag har fått tagit hand om allt idag. Vilket på fredagar inte är lite. Var rätt svettig. Som tur var, kom Ulrika förbi och jobbade ett par timmar på förmiddagen. Hon är en klippa och en underbar människa. Så dan blev både trevlig och lättare att ta sig igenom =)


När jag kom hem så tränade jag lite. Sen blev det middag. Biff med klyftpotatis, ungsbakade tomater och bearnaisesås. Yummy =)

Nu sitter jag och hänger lite med ett glas vin. Vem vet, vinet kanske får mig att sova inatt ;-)


Imorgon ska jag nog försöka ta mig in till stan och fixa lite, sen bär det av till Trånkan för grillparty. Så nu håller jag tummarna för att vädret blir fint imorgon. Slafar hos morsan. Hon är på vandring.....nånstans. Så man har hennes place för sig själv. Så vem vet, man kanske sitter på hennes balkong och solar på söndag.


Nu ska jag fortsätta softa lite.

Ha det bra alla och simma lugnt =)





Av odden - 21 maj 2009 06:37



Idag kommer Em och Dirty hem ifrån en veckas vistelse i Grekland. Yay!


Jag hoppas att ni har haft det bra i värmen. Jag gissar att veckan gick alldeles för fort.

Iallafall... Välkomna hem =)



Av odden - 20 maj 2009 21:13



Är sugen på att gå på bio.

Det finns en uppsjö av filmer att se just nu. Bl a Wolverine, Fast and furious,  Dumpa honom, Monsters vs Aliens, State of play, Terminator, The brothers Bloom. Finns hur många filmer som helst.

Funtade på att gå på söndag, men det ska tydligen vara kanonväder då. Så då måste man ut i solen. Men kanske en dag efter jobbet eller nåt. Vi får se.


Här är ett exempel. Det är trailern på filmen The brothers Bloom. En film kanske inte så många har hört talas om.



Av odden - 20 maj 2009 20:04



Jaha. Så har det gått alldeles för lång tid mellan inläggen här...igen..


Att det ska vara så svårt att skriva några rader här varje dag.

Jag har haft både mycket och lite att skriva här. Mycket tankar som jag har velat få ut. Men som vanligt så börjar jag censurera mig själv. Och till slut finns det inget kvar att skriva. Jag har såna problem med att öppna upp mig att det är löjligt. Trodde att det skulle vara lättare här, där man är anonym. Men icke. Nu är jag iof inte helt anonym här. Vissa som läser vet vem jag är. Om det är problemet vet jag faktiskt inte. Kanske...

Har inte träffat så många i mitt liv som jag har känt mig tillräckligt avslappnad med för att kunna öppna mig inför.

Det konstiga är att det hände mig för ett par veckor sedan.

Berättade saker som jag inte berättat för någon. Kändes riktigt bra faktiskt, och helt naturligt. Scary.


Men jag tror tyvärr att jag håller mina senaste tankar för mig själv just nu.

Har sovit dåligt på sistone. Det ena kan ha med det andra att göra ;-)

Vaknade kanonförkyld i måndags morse. Har knaprat alvedon för att kunna hålla mig uppe på jobbet. Men när jag kommer hem mår jag bra och kan

t om träna. Dan efter är det samma sak. Jag börjar misstänka att det är pollenallergi som visar nya symptom. I vanliga fall så brukar det klia i näsan och i ögonen. Den värsta symptomen nu är tjock i bihåla och hals. Så jag köpte lite allergi medicin på vägen hem efter en snabb visit till

systemet :-)


Just det.

Vaknade natten till igår. Hörde en kort vissling. Tänkte inte mer på det. Sen hörde jag en liten vissling igen, och jag började undra vad det var. Det lät som om det kom inifrån lägenheten. Efter en stund kom det en vissling till och jag funderade på om det kommit in en fågel i lägenheten.

Jag gick upp och in i vardagsrummet. Men ljudet kom inte därifrån. Så jag gick in i köket men nä, inte där heller. Så nästa destination blev hallen. Och jajamensan, därifrån kom det. Det var brandlarmet. Så det var bara att tända lampan, hämta stegen och börja montera isär den så att den skulle bli tyst. Antagligen gav den en varningssignal för att batteriet började ta slut. KLOCKAN TRE PÅ MORGONEN!!!!!!!!!!! Tack så jävla mycket för den!!!

Efter det var jag VAKEN. Gick inte att somna om. Efter en timme så började jag höra fåglarna kvittra utanför. Det kändes som om dom hånade mig. Men antagligen inte. Var nog mest trött.


Varför händer sånt här bara på nätterna?!?!


Okej, nu ska jag kolla lite på teve.

Vi höres....






Av odden - 12 maj 2009 20:19



Jag måste göra en liten bokuppdatering.


I min resa genom Bonds litterära äventyr har jag förutom de böcker jag redan nämnt tidigare, även läst "Moonraker" och "Diamonds are forever".

Det är fantastiskt hur olika böckerna är mot filmerna. Mer jordnära skulle man kunna säga. Men fortfarande fartfyllda. Det är aldrig en tråkig stund.


I morgon ska jag börja läsa "From russia with love".


Simma lugnt....



Av odden - 11 maj 2009 20:15



Sitter och kollar på inför eurovision. Mitt absoluta favoritserie just nu.

Hur dåligt humör jag än är på, så börjar jag garva av dessa fantastiskt dåliga låtar eller videor. Och när jag sitter och garvar som mest så kommer Moldavien med bidraget "Hora din Moldova"?!?!?!?!?!

Fy fan va roligt!! Jag orkar inte. Har fått ont i magen!


Finns inget som kan slå Eurovision i absurditet.


Hej på er.



Ovido - Quiz & Flashcards