Alla inlägg under oktober 2008

Av odden - 12 oktober 2008 12:48



Nu är det snart dags för tebjudning.


Det är min mamma som har en sådan varje höst. Hon klär lägenheten i höstfärger och lägger ut torkade löv överallt.

Det brukar bjudas på tre olika tesorter. Olika varje år. Sen brukar hon baka några olika typer av scones, ha fyra olika marmelader att välja mellan. Hon gör även sin egen lemon curd och lite andra bakverk, som t ex morotskaka och cheesecake. Även det kan variera lite från år till år.

Sen bjuder hon in lite folk och så sitter vi alla och har det trevligt tillsammans :-)

Och just till tebjudningen brukar hon alltid klocka in fint väder, och så även i år. Det är rätt fint med höstfärgerna hon har inrett med och eftermiddagssolen som lyser in.


Nä, nu ska jag börja göra iordning mig.

Ha det gött alla :-)





Av odden - 11 oktober 2008 22:37



Ett sånt jävla roligt klipp. Killen är hur grym som helst.

Imitation och parodi när det är som bäst.


Håll till godo :-)



See more funny videos at Funny or Die
Av odden - 11 oktober 2008 19:22



Vaknade upp med en grym träningsvärk imorse.

Hade tänkt ta ett snabbt pass innan frukost men det var bara att lägga ner. Åh, det känns inte direkt bättre nu om man säger så.


Stack in till stan och fikade. Satt sen en stund på kulturhuset och läste lite. Passade även på att bläddra lite i en av mina fotoböcker. Det är rätt soft att sitta vid fönstret, titta ner på alla människor på plattan och bläddra lite bland fotografier samtidigt som man har skön musik i hörlurarna.


Sen stack jag hem och åt middag och efter det jobbade jag lite med bilder i datorn. Vilket jag fortfarande håller på med.


Imorgon ska jag på tebjudning. Jag berättar mer om det sen.


See ya :-)



Av odden - 10 oktober 2008 19:43



Så var det fredag igen.

Hade en bra dag på jobbet idag igen.

Jag åkte in lite tidigare till jobbet. Skönt att börja dagen i sin egen takt. Dagen startade bra och bara fortsatte i den andan. behövde inte ens jobba över. Det är så skönt när allting flyter på och humöret är på topp.


När jag kom hem så fick jag äntligen träna. Shit va jobbigt det var. Har inte tränat på länge och har precis varit förkyld, så jag får väl skylla på det ;-)


Nu sitter jag och softar i soffan och kollar på How she moves.



Av odden - 9 oktober 2008 21:12



Jaha, idag mår jag mycket bättre :-)

Har bara lite ont i halsen. Så har jag tur så kan jag nog träna imorgon :-)


Idag har varit en sån där riktigt bra arbetsdag. Allt har flutit på. Humöret har varit på topp och jag har hunnit med massor.


Efter jobbet så stack jag in till stan. Jag har bestämt mig för att börja dricka Latte. Gjorde det en del för när jag jobbade i hötorgshallen. På eftermiddagarna gick man alltid till café Piccolino som fanns där nere och köpte en latte och en kladdkaka med vispgrädde....mums :-)

Problemet är att jag inte tål kaffe....eller koffeinet. Och det är ju direkt omöjligt att få tag på koffeinfritt kaffe när man är ute på stan.

Men jag var ute och tog en fika förra helgen och då drack jag en latte. Det funkade rätt bra faktiskt. Kanske inte helt smärtfritt men va fan.

Kroppen ska inte få bestäma vad jag ska få dricka och inte dricka. Mind over body som man brukar säga.

Så nu var jag i stan och köpte en ny visp. Jag har en sån där värdelös liten handhållen latte visp. Den är ju totalt värdelös. Det funkar bättre att bara vispa för hand. Har kanske bara en väldigt tränad handled, vad vet jag ;-)

Nä, jag köpte en ordentlig visp. Fortfarande en som är till för att användas just till att skumma mjölk. Fast det är inte en liten handhållen sak. Det är in ordentlig mackapär.

Så imorgon ska det införskaffas kaffe och barista mjölk. Det är en lite gräddigare mjölk som är lite söt. Perfekt för att använda till latte eller kanske för en lite lyxigare kopp varmchoklad...yummie :-)

Så blir ni nån dag sugen på en kopp latte, så är det bara att komma förbi:-)


Efter köpet så åkte jag hem och wokade lite mat. Använde grönsaker, kyckling, soya, sweet chili sås och lite annat. Och så kokade jag ris till det. Gott gott. Nu ska jag kolla lite på teve en stund, sen ska jag gå och lägga mig.


See ya!




Av odden - 8 oktober 2008 19:20



Will Ferrell är världens roligaste. Han har startat en sajt som heter "Funny or die". Där man kan lägga upp små roliga klipp. Det är som youtube fast bara för humor.


Här har han gjort en liten kort film. Cool unge :D



See more Will Ferrell videos at Funny or Die
Av odden - 8 oktober 2008 19:13



Det är rätt bra gjort....

men, någon har helt klart för mycket fritid :-)



Av odden - 8 oktober 2008 19:10



Tänkte bara slänga upp ännu en Bond trailer.

Shit va jag vill se den filmen!!



Ovido - Quiz & Flashcards