Alla inlägg under oktober 2008

Av odden - 8 oktober 2008 19:06



Japp, jag är sjuk.


Svullen och ont i halsen, huvudvärk, öm i kroppen och allmänt hängig.

Min framtida chef lät mig tom gå hem en halvtimma tidigare för att jag såg dålig ut.

Så nu gäller det att ta det lugnt efter jobbet imorgon och på fredag.

Det tragiska är att jag är så fruktansvärt sugen på att träna. Vi snackar om löpning och styrketräning. Men speciellt styrketräning. Har verkligen varit dålig på det efter semestern och jag behöver verkligen komma igång.

Och jag vet att så fort jag orkar, så kommer jag sätta igång. Även fast jag vet att jag antagligen kommer att bli sämre igen. Jag kan bara inte låta bli.


Jag är dum i huvudet. Fast det är ju redan allmänt känt ;-)


Såg den nya trailern på Bondfilmen igår kväll. Den verkar så jävla bra.

Jag misstänker att de är på väg att återuppliva gamla SPECTRE. Organisationen som låg bakom allt i de gamla Bondfilmerna. Efter att jag sett trailern så  blev jag så sugen på att se den förra filmen. Så när jag kom hem idag, så la jag mig i soffan med en kopp te och satte igång filmen.

Fan va bra den är.

Jag hade helt glömt bort att dom hintar till SPECTRE genom hela filmen.



Av odden - 6 oktober 2008 19:55



Jag tror att jag börjar bli förkyld


Stryk det. Jag är förkyld. Kände mig lite hängig i fredags. Hade även lite ont i halsen. Tog det rätt lugnt i helgen men när jag vaknade i morse hade jag fortfarande lite ont i halsen. Men jag bestämde mig ändå för att ta en liten löprunda efter jobbet.

Under dagen blev jag lite sämre. Fick ont i huvudet och började få lite frossa. Så jag funderade på att hoppa träningen. Men solen sken och jag hade ändå tagit med mig träningskläderna, så jag bestämde mig för att ta en runda ändå.

Och det var hur skönt som helst, och efteråt så kände jag mig hur bra som helst. Frossan och huvudvärken var borta.

Jag åkte hem och åt lite mat. Sen började jag känna mig sämre igen.

Så det ska bli intressant att se hur jag kommer att må imorgon.


Ja, jag vet. Jag får skylla mig själv :-)



Av odden - 5 oktober 2008 17:16



Hittade en skön grej.

Har du nånsin önskat att artisterna verkligen sjöng om det som hände i videorna. Det har iallafall andra gjort. Nån har t om gjort ett exempel.

Och här är den..enjoy



See more funny videos at Funny or Die
Av odden - 5 oktober 2008 16:55



Jag är så sugen på att skaffa mig en till tatuering.

Har velat det rätt länge nu. Typ sen en vecka efter min förra ;-)

Å det var typ över 10 år sedan.


Jag vet även på ett ungefär vad jag ska ha.

problemet är att jag har vetat det lite för länge utan att göra något åt det. Det började med ett enkelt motiv, men har nu utvecklats till en hel ryggtavla. Problemet är att jag inte vill ha en hel ryggtavla.

Men nu har jag ju fått den här bilden i huvudet och det är lite svårt att gå tillbaka till den enkla bilden jag en gång velat ha.


Så jag måste nog tänka lite till på det och se om jag kan lösa det.

Men fan va sugen jag är!!!!!




Av odden - 5 oktober 2008 14:56



Vilket pissväder!!


Skulle sticka in till stan idag...meeeeen bestämde mig för att stanna hemma när jag tittade ut genom fönstret.


Shit vilket jävla väder!


Så jag bestämde mig för att ha en hemma dag. Bara softa i soffan, jobba lite med datorn och kolla lite på teve.


Just nu sitter jag och kollar på en komedi och äter glass med banan. Yummie :-)


Såg finalen av So you think you can dance idag. Tragiskt när man tänker på att det nu är ett år kvar till nästa avsnitt. Men det har varit en ruggigt bra säsong i år. Min favorit var nog Katee. Hon var grymt bra.


Nu ska jag fortsätta kolla på filmen :-)



Av odden - 3 oktober 2008 19:45



Jag har på senare tid känt en saknad.


Jag känner den mer och mer för varje dag


Det jag pratar om är givetvis en kvinna


En speciell kvinna


Har inte träffat henne på ett tag nu


Hon har inte ens varit min flickvän


Så det är inte något ex vi pratar om nu. Vi har inte ens umgåtts på tu man hand. Inte direkt...


Men av någon anledning så har hon poppat upp i mina tankar på sista tiden. Eller, hon har väl alltid funnits i mina tankar hela tiden. Till och med när jag var med L så trodde hon att det var något mellan oss. Min förra riktiga flickvän trodde det också. Men nä, så är inte fallet.


Det mest oroväckande är att hon upptar mer och mer av mina drömmar. Vilket jag tycker är konstigt eftersom vi inte setts på länge. Men jag vaknar ofta upp på nätterna efter att ha drömt om henne. Och det är alltid såna där sliskigt romantiska drömmar, där allt är underbart. Helt sjukt.

Jag har haft några tjejer i mitt liv. Men.......

Det här är den första kvinnan som helt fick mig att tappa andan den första gången jag såg henne. Hade så svårt att andas när jag var i närheten av henne. Det var som när man får ett slag i solar plexis. Man försöker förtvivlat få in luft i lungorna, men det går bara inte.

 Och hon är den ende som fått mig att känna så. Har inte känt en sån direkt, vet inte hur jag ska uttrycka mig.... Ni vet den där klockrena känslan i magen, hos någon annan. Inte ens med mina ex. Det här är på ett helt annat plan. Inte ens när jag varit ihop med dem ett tag har jag känt en sådan direkt, omedelbar, stark...ska jag säga kärlek....jag vet inte...


Vi är väldigt olika och det kommer antagligen aldrig att hända något mellan oss, men de senaste åren, när jag spontant tänker på en kvinna....så tänker jag på henne. Nu undrar jag bara om det nånsin kommer att sluta..



Av odden - 2 oktober 2008 20:27


Jag är ledsen att jag inte skriver mer här. När man äntligen har en dator har man varken ork eller tid.

Det är sjukt vad mycket det är på jobbet nu. När jag kommer hem finns det ingen ork kvar i kroppen alls. Hoppas att det ändras snart. Det måste det göra för det börjar tära på kroppen nu. Och hjärnan börjar lösas upp oxå.

Samtidigt gillar jag det lite. Jag är nog lite av en självplågare ;-)


Men allvarligt talat. Jag gillar när det är mycket att göra. Det är bara att köra 110 procent hela tiden. Man behöver inte tänka så mycket, vilket nog är bra för mig just nu.


Hoppas jag har något mer intressant att säga nästa gång.

Time will tell, I suppose



Ovido - Quiz & Flashcards