Alla inlägg den 11 april 2008

Av odden - 11 april 2008 21:09

Måste bara lägga in en Björn Gustafsson

Av odden - 11 april 2008 20:51


Typ en vecka sedan senaste inlägget....illa..

Kanske inte helt mitt fel. Det är denna j***a dator.


Hatar hatar hatar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Den är fortfarande helt bananaz (man får vara lite försiktig med vad man skriver. Får inte göra den upprörd, för då låser den sig väl igen).


Fin dator :-)


Har varit och ätit våfflor tills jag nästan spydde med min familj. Mycket trevligt. Sorry Em att du missade det. Eftersom vissa inte kom, fanns det gott om våfflor till dig. Vi får bjuda med dig nästa gång istället ;-)


Sen har man jobbat på. Inget speciellt. Var på huvudkontoret i onsdags för utbildning. Som för en gångs skull gav något. Annars brukar det vara en heldags utbildning när det egentligen räcker med en halvtimme.

Man kommer dit trött. De släcker lampan, tänder over-headen (eller vad det heter) och börjar visa diagram. Det är då yours truly somnar. Men det här var både bra och kul. Kan vara för att företaget hyrt in en kille utifrån för att sköta det.


Imorgon ska jag möta morsan i stan. Hon ska köpa ett nytt kamera fodral inför en resa nästa vecka. Så jag tänkte ta henne till ett par kamerabutiker.

Hon har en sån där...........gammal kamera.


Nu tänker ni, gammal kamera. Hmmm...en 4-megapixlare, eller är det ännu mindre.

Nä ni. Jag pratar om en ANALOG kamera. En sån där man stoppar en filmrulle i. Där man inte kan se hur bilden blev förrän man kommer hem, lämnar in filmen och betalat för den. Hel crazy, jag vet.


Jag har länge velat köpa en digital kamera till henne. Så hon kan gå igenom bilderna i datorn, bestämma vilka hon är nöjd med, bränna ner endast de bilderna på en cd och lämna in för framkallning.

Problemet är att hon inte har någon dator.

Nu har jag ingen aning om vad ni tänker. Men jag kan tänka mig att ni har fått en väldigt obehaglig känsla i kroppen. Ni börjar kanske lossa lite på slipsknuten eller börjar vrida lite på er på stolen. Men håll i er....

Hon vill inte ha någon dator. Förstår inte vad hon ska med den till.

JAG VET!!! Det är så man blir mörkrädd.

Men det är min mamma och jag älskar henne....på gott och ont.

Men med tanke på vad jag skrev precis i början av det här inlägget, så kanske jag ska vara tyst :-)


Jag lägger upp en bild på Kevin och Linnea från när vi åt våfflor.


Ovido - Quiz & Flashcards