Alla inlägg den 7 september 2008

Av odden - 7 september 2008 14:33



Så var det söndag igen. Om man tycker att veckorna går fort, så bara flyger helgerna iväg. Men det är okej. Ser fram emot att åka till jobbet imorgon. Ser däremot inte fram emot de kvällar jag måste jobba över, men jag försöker att inte tänka på det nu.


Har ännu en soft dag. Eftersom jag fick ont i halsen under veckan så känner jag att det är bäst att ta det säkra före det osäkra.

Hitintills så har jag bläddrat i fotoböcker och lyssnat på musik. Jobbat lite med datorn och nu ska jag äta lite fisksoppa med knäckemacka till lunch.


En av böckerna jag bläddrat i är Alison Jacksons "Confidential". Det är en bok med bilder på kändisar. Madonna byter blöjor, Michael Jackson sätter läppstift på sitt barns läppar, Elton John utklädd som biskop blir avsugen och Jack Nicholson går bärsärkargång på en bil med en golfklubba. Det är hur roliga bilder som helst. Men grejen är att ingen av bilderna är äkta, men de ser väldigt äkta ut.

Tanken med boken är att ifrågasätta bilders äkthet och även bildjournalistik. Kanske speciellt då sensationsjournalistiken. Och jag måste säga att vissa bilder i boken ser mer äkta ut, eller, man ser tydligare att det verkligen är kändisarna än man gör i vissa bildtidningar. Rätt intressant faktiskt.


Nä, nu ska jag äta min soppa och sen blir det nog lite film.


Hare gött :-)



Ovido - Quiz & Flashcards