Alla inlägg den 29 januari 2009

Av odden - 29 januari 2009 19:56



Hallå allihopa. Hoppas ni mår bra =)


Själv är jag lite trött men va fan, imorgon är det fredag =D


Det finns mycket bra musik därute. Men är det något jag alltid har hatat, så är det covers. Kanske för att förr i tiden så använde man covers för att få sin första hit. Vilket jag tycker är att göra det väldigt enkelt för sig. Plus att versionerna oftast var väldigt lika originalen, så det fanns liksom ingen anledning att inte bara lyssna på dom istället.


Men på senare tid så har detta ändrats. Det är etablerade artister som gör sina tolkningar av låtar. Detta har exploderat de senaste åren.

Och jag måste medge, att jag älskar det. Det har kommit många guldkorn.

En cover som jag verkligen gillar är Timo Räisänen's version av AC/DC'S "You shook me all night long". Jag visste inte vilken låt det var när jag började lyssna på den. Tyckte jag kände igen den, men det var inte förrän refrängen kom som jag kom på vilken låt det var. Detta är en grymt bra tolkning. Om det finns några covers ni gillar, så skulle det vara kul att höra vilka de är. Det är kanske någon jag inte hört än. 



Ovido - Quiz & Flashcards