Alla inlägg den 6 januari 2008

Av odden - 6 januari 2008 20:45


Det här har nog varit en av de skönaste dagar i mitt liv. 


Vaknade runt halv tio efter att ha sovit i typ fjorton timmar. Har inte sovit så länge på kanske tio år. Gick upp å käkade lite frukost. Bestämde mig sedan för att inte åka in till stan, utan ligga i soffan kolla på skidsport. Ta det lugnt och ha en "jag" dag helt enkelt.  Det var det ju helt klart värt för att se Kalla utföra ännu en fantastisk bedrift idag. Så jag låg där å softade å drack lite te å såg hur andra ansträngde sig=) 


Sprang snabbt ner till affären å handlade lite mat, för att sedan återuppta mitt skidtävlingstittande. Eftersom jag även köpt mjölk, så blev det varm choklad till tv:n. Elementet funkar inte i vardagsrummet så det är bara 15-16 grader i rummet. Så det blir tröja och ibland raggsockor på, därför detta varmdrycksdrickande.  


När tävlingarna var slut så tappade jag upp ett bad. Sedan satt jag där i en timme med levande ljus å Norah Jones i högtalarna. Mycket trevligt. Det enda som fattades var en kvinna att dela badkaret med;-) När jag duschat av mig så lagade jag lite mat. Det blev lax i ugn med pesto och pasta. Enkelt och gott. Plus att det blev matlådor. Å nu sitter jag här framför tv:n å softar. Har pratat lite med Lotta som börjar med bra nervös nu inför hennes fystest imorgon. På det hela, en mycket trevlig dag.  Hoppas ni oxå  haft en lika trevlig dag. Skriv gärna å berätta. See ya 

Av odden - 6 januari 2008 14:39


Vill bara ännu en gång säga hur bra Charlotte Kalla är.


Hur förbaskat stolt man blir i sådana här tillfällen. Tjejen är helt fenomenal!!

Bara att se hur alla andra är rädda för henne....sjukt kul=)


"KÄRRINGVÄXELN" - Fan va hon är cool. 

Av odden - 6 januari 2008 13:39


Fortsätter mitt förra inlägg här.. 


Efter att jag kommit hem ifrån Lotta igår, så blev det pizza å tv. Kollade in Tour de ski som jag hade spelat in. När jag ätit upp pizzan la jag mig på soffan och somnade nästan tvärt. Vaknade vid halvtio tiden, då jag gick upp å borstade tänderna. Sedan så la jag mig igen. Sov sedan till halvtio idag, å hur seg som helst. Hade tänkt åka till stan å spana in lite fotoutställningar då detta är mitt intresse. Men jag bestämde mig rätt snabbt för att ligga kvar å följa allt alpint.  


FAN VA KALLA ÄR BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 


Fick ytterliggare ett mess ifrån Lotta. Hon satt nu på tåget till Falun där hon ska göra fystestet imorgon bitti. Hon har tyvärr fortfarande lika ont i nacken, men nu har hon även fått magkatar av medicinen. Hon har det inte lätt nu den stackarn. Vi får väl se om jag kommer att ligga å messa å prata med Lottis inatt.  


Måste bara säga igen....FAN VA KALLA ÄR BRA!!!!!!!!!!!!!! 


Nu måste jag ut å handla lite käk, sen blir det varm choklad å lite mer skidåkning på tv. Vi hörs....  

Av odden - 6 januari 2008 13:06


Jaha...nu var det ett par dagar sedan jag skrev här. Beror mycket på trötthet men oxå lathet är jag rädd. 

Kom hem ifrån jobbet i fredags trött, men jag såg fram emot att åka pulka med min kusins barn Kevin å Linnea på lördan. Men under kvällen fick jag veta att Em hade bjudit med kussen Di och barnen på Holiday on Ice på dan på lördan. Jag måste erkänna att jag blev rätt besviken. Har väntat hela vintern på att det ska komma snö, så att jag kan ta med barnen ut i pulkbacken. Så när snöflingorna började dala ner i veckan så var det det första jag tänkte på. Känner verkligen att det är dax för barn för mig snart. 


Iallafall... Senare under kvällen ringde Lottis mig. Vi satt å snackade en stund och man märkte verkligen hur ont hon hade.  

Okej, detta måste kanske förklaras...

Lotta har sökt in på polishögskolan. Hon har klarat första testet och gick vidare till fystestet. Där man på en förmiddag ska springa 2 km på under 10 minuter, dra en docka på 78 kg en viss sträcka, oxå på tid tror jag. En hinderbana där man måste ha huvudet på skaft å göra vissa saker i viss ordning. Hoppa över häckar, gå under häckar, svänga höger vid vissa tillfällen å vänster vid vissa plus lite kullerbyttor. Varje grej för sig är kanske inte svårt, men att göra i rätt ordning under press är svårare. Sedan ska de även simma en sträcka.

Grejen är nu den att Lotta har fått en inflammation i nacken. Vilket har gjort att hon är stel som en pinne och har hur ont som helst. Hon har även haft väldigt svårt att sova.  I fredags fick hon även tillbaka barnen som varit hos deras pappa den senaste veckan. De brukar vara rätt klängiga på henne de första dagarna, vilket inte är så konstigt. En av dem är bara ett och ett halvt dessutom. Det sista hon ska göra nu är att bära omkring på barn om smärtan ska försvinna till måndagen och fystestet. 


Under natten så vaknade jag av ett sms till mobilen. Det var Lotta som låg vaken och vred sig i smärtor. Hon låg i soffan, då barnen låg och sov i hennes säng. Skulle hon lägga sig igen skulle dom vakna, så hon var fast i soffan. Så jag svarade att om hon inte skulle komma upp på morgonen så kunde jag komma över å hjälpa henne. Sedan fortsatte vi att messa varandra under natten.


Så strax efter sju på igår så väcktes jag igen av ett sms ifrån Lotta. Hon behövde hjälp, så jag hoppa upp ur sängen borstade tänderna och stack iväg. Så där spenderade jag dagen med att leka med barnen, så att hon kunde vara lite ifred å inte behövde leka med å lyfta barnen. Måste säga att det var riktigt trevligt. Hennes ungar är helt underbara. Det blev ingen pulkåkning, men en mycket bra dag ändå. 

Ovido - Quiz & Flashcards