Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Det kanske är dags

Av odden - 27 december 2008 18:08



När jag var ung, för sisådär hundra år sedan ;-)

ville jag verkligen lära mig spela gitarr. Jag började på en gitarrkurs. På denna kurs var det ett krav att man måste ha med sig en egen gitarr. Eftersom min morsa är världens snällaste människa, så köpte hon en till mig. När jag väl kom till den första lektionen så var vi sex elever, varav jag och en till hade med sig en gitarr.

Läraren började med att stämma dem åt oss och sen fick våra två gitarrer gå runt till alla.

Efter tre lektioner (timmar), så hade vi fått lära oss noll. Han visade oss inte hur man stämde gitarren eller ackord. Ingenting!

Så efter de tre lektionerna så slutade jag och la gitarren på hyllan. Sen blev det inget mer gitarrklinkande. Något som jag alltid ångrat. Jag har alltid känt ett behov av att lära mig spela. Jag vet inte varför. Har inga planer på att bli artist eller något sådant. Jag vill bara kunna spela.

Har alltid velat ha en Les Paul, men sagt att jag aldrig ska skaffa någon förrän jag kan spela på den.

Och nu känner jag att det kanske är dags att lära sig. Jag har tyvärr inte kvar gitarren så det är inte bara att ta upp den och börja klinka. Jag måste köpa en ny. Jag har en viss förmåga att få för mig saker, köpa och sedan blir det ingenting av det. Därför har jag tvekat länge. Det hade varit kul om man hade en polare som spelat, som man kunde ha klinkat med, men det har jag inte. Det hade speciellt hjälpt när det kommer till att stämma gitarren.


Iallafall. Jag vill inte göra som jag så ofta gör och bara kasta bort pengar på något som jag sen inte fullföljer. Samtidigt är jag så trött på att vilja göra saker men stanna vid tanken. Att inte fullfölja.

Så jag funderar på att köpa en billig nybörjargitarr och sätta igång.

Sen är jag en sån som vill kunna på en gång. Jag har inget tålamod whatsoever. Men jag är så avundsjuk på dom som kan ta upp ett instrument och få fram musik. Detta är en av de saker som jag vill kunna innan jag dör, och då är det väl bara att sätta igång.

Hmmm..... Vi får se hur det blir.

Känner att jag behöver lite peppning.


To be continued....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av odden - 11 maj 2010 20:09

Vad i helvete gör jag här?!?!?!?!?!?!?!   Är så jävla trött på det här!! Varenda jävla dag så blir jag påmind om hur lite jag är värd. Hur lite folk bryr sig om att jag är här, och jag är otroligt trött på det.  Det tär på mig varenda eviga d...

Av odden - 16 juli 2009 20:47

    fick ett tips av en polare att kolla in ett klipp på youtube. Det var bounce som gjorde en tribute till Michael Jackson som utspelades på plattan. Sagt och gjort, nu har jag kollat in det och fan va häftigt. Var var jag den här dan. Hade velat se...

Av odden - 8 juli 2009 05:14

    Förstår inte varför min kropp vägrar låta mig sova. Är så jävla trött, men tror du jag kan sova för det.... Noooooooooooo!!!!!!!   Mitt huvud bara bankar. Och............. Äh, jag orkar inte   ...

Av odden - 5 juli 2009 18:39

    Har haft en skön dag idag.   Gick upp tidigt och storstädade. Det behövdes verkligen. Det har varit så varmt de sista veckorna, att man bara inte orkat ta tag i det efter jobbet.   En kvart efter hon gått började Wimbledon finalen. Som har utveck...

Av odden - 4 juli 2009 17:51

    Shit. Det var längesen.   Har varit så mycket den senaste tiden. Det är väl så det är. När man väl har något att skriva om, så har man inte tid att blogga om det. Prioriteringsfråga gissar jag. Problemet är att jag alltid vill ha med bilder i min...

Ovido - Quiz & Flashcards