Alla inlägg under januari 2009

Av odden - 24 januari 2009 15:42



Tjenixen


Jag fick upp ögonen för det här bandet när jag såg dom live i somras. Efter det köpte jag deras platta "When it's over I'll come back again", som jag har spelat rätt flitigt i min ipod.

Nu har dom släppt en ny skiva, "Songs for the fallen apart". Deras första singel därifrån heter "Paint the city black" och jag tycker där är riktigt bra. En sån där låt som man bara blir glad av. Rocka till den här en skön vårdag =)


Har ni inte hört bandet än, gör det.

Här är dom Molotov Jive, med Paint the city black;



Av odden - 24 januari 2009 15:06



Sådärja


Då har man slagit till. Har velat kunna spela så otroligt länge nu, så att jag har väntat så här länge är helt otroligt. Men nu är det dags.

Jag har införskaffat mig en gitarr.


Nu ska det inte bli som förr. Den här gången ska jag inte ge upp. Nu gäller det att inte ha för kort tålamod (inte min starka sida), utan låta det ta den tid det tar. Jag ska fanimej kunna sätta mig ner och dra en låt i framtiden.


Wish me luck =)



Av odden - 19 januari 2009 19:25



För alla er som inte har sett Star Wars filmerna och undrar vad dessa filmer handlar om. Ni vet. Alla andra har ju sett dem och man har ju hört talas om "the force" och Darth Vader osv. Men ni har kanske undrat om det bara är någon new age grej.

Kanske tänker ni också att det är så många filmer. Är det någon idé att börja kolla på dem.


För alla er, kommer nu en alldeles underbar beskrivning av filmerna av den eminente Star Wars vetaren Amanda Boone.


Varsågoda;



Star Wars: Retold (by someone that"s never seen it) - watch more funny videos
Av odden - 11 januari 2009 17:12


Vissa är ju inte kloka.............................................
........................

..................................................
.............................................

..........Även om man har känt så själv ibland ;-)



Office Rage Compilation! - watch more funny videos
Av odden - 11 januari 2009 16:19



Hallå där.


Sitter här i soffan med en kopp latte och paj. Vi snackar hallon och björnbär, mycket gott. Till det så kollar jag in en gammal favvo-serie "Fastlane". Mycket action, coola bilar och mycket vackra kvinnor. 2000-talets Miami Vice, skulle man kunna säga. Mycket bra iallafall.


Samtidigt bläddrar jag i senaste Laredoute katalogen som damp ner i brevlådan i fredags. Så jävla nice att kolla in sommar kläder. Man får en sådan inspiration. Längtar så jävla mycket till sommaren. Att bara softa i solen. Inte behöva sätta på sig lager på lager varje gång man ska ut.... å ändå frysa. Plus allt jävla mörker.

Tänk er att bara behöva sätta på sig en t-shirt och ett par jeans eller shorts och solglasögon när man ska gå ut...Very nice


Bara 11 veckor till sommartid. Den ni =)




Av odden - 10 januari 2009 21:59



Dagens citat;


"No man should ever bear witness to his own face"

   - Hank moody


Moody om att ingen man ska behöva se sitt ansiktsuttryck när han kommer.

Detta från favvo serien "Californication".



Av odden - 6 januari 2009 20:24



När kvinnor kallar killar för "hundar", så är det nog det här dom menar.

That's my theory anyway...


Iallafall....

Killens skrik påminner mig om Ned Beatty's skrik i "Den sista färden".

"Scream like a pig!!" 




Av odden - 6 januari 2009 18:04



Det här är så jävla roligt. Nu snackar vi old school. Eddie Murphy imiterar Bill Cosby och Richard Pryor. Some funny shit =)


Såg den här showen när jag var liten. Höll på att skratt ihjäl mig.

Enjoy...




Eddie Murphy Raw - Bill Cosby - watch more funny videos
Ovido - Quiz & Flashcards