Alla inlägg den 18 mars 2008

Av odden - 18 mars 2008 21:12


Så sitter man här i soffan och knappar på datorn igen.


Har haft en rätt skön dag på jobbet. Mycket att göra. Många beställningar att ta hand om. Precis som jag vill ha det alltså=)


När jag kom hem så hämtade jag ett paket som kommit till mig, handlade mat och satte igång med träningen. Hade svårt med motiveringen så det blev ett lättare pass idag. Efter det så blev det biff med ris, bearnaisesås cocktailtomater och avocado. Satte mig och kollade på No reservation eller Kärlek på menyn som den heter på svenska. Rätt skön komedi faktiskt. Har alltid gillat Aaron Eckhart. Tycker att han är en underskattad skådis.


Och nu sitter jag som sagt här och knappar. Roligare eller intressantare än så blir det inte. Men för mig har det varit en helt okej dag.


Just det. Paketet jag hämtade.

Har blivit så sugen på att läsa lite böcker. Det går i vågor det där. Så det gäller att passa på när det kliar i läsmuskeln.


Just nu läser jag "Borg mot McEnroe. Skit bra bok faktiskt. Fascinerande hur stora dom var på 70- och början på 80-talet. Lättläst och kul.


När jag låg vaken en natt förra veckan, så låg jag och tänkte på en bok som jag läste om någon dag tidigare i nån tidning. Kunde inte släppa det, så jag gick upp och surfade mig till Adlibris hemsida. Det slutade med att jag beställde två böcker.

Det var dessa som låg i paketet som jag hämtade ut idag.

Den ena var "My boring ass life - the uncomfortably candid diary of Kevin Smith". Kevin Smith är killen som skrev och regisserade "Clerks", "Chasing Amy", "Dogma" och "Jay and Silent Bob strikes back" bland annat. Han är även killen som spelar Silent Bob. Detta är hans blogg i bokform plus historien om hur han hjälpte killen som spelar Jay med sitt drogproblem. Kevin är rätt kul och boken verkar bra.


Den andra boken är Ron Jeremy's  "The hardest man in showbiz".

Ron Jeremy är porrskådisen som var med i allt under 80-talet. Ni vet, den fula håriga killen med mustasch som har blivit lite av en kultperson. Eller som Drew Carey uttryckte det; "Om man är attraktiv ska man inte ha stor penis också. Det borde räcka med det ena eller det andra. Se bara på Ron Jeremy. DET kallar jag rättvisa. Ron är även känd för att kunna suga av sig själv.

Detta är hans självbiografi. Den killen har varit med om en del, så det kan bli en rätt intressant läsning.


Sen är jag jävligt sugen på att läsa klart Jack Keruac's "på drift". Jag började på den tidigare men var inte upplagd för den. Ville spara den till vår-sommar nångång.

Så nu längtar jag just till våren och sommaren. När man kan sitta under ett träd, eller på en bänk och läsa en bra bok. Kanske i Kungsan med en glass i handen.   Aaahhhh....fan va skönt.  Lääängtar...


Nä, nu ska jag nog gå och göra iordning mig. ska upp klockan fem imorgon. Tänkte åka till stan efter jobbet imorgon och shoppa lite kläder...=)


See ya!


Ps. Var ute och joggade i söndags under värsta vår vädret. Dan efter så snöade det....Fy fan!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards