Direktlänk till inlägg 29 mars 2008

köpsugen

Av odden - 29 mars 2008 21:42


Sitter här hemma och är så fruktansvärt köpsugen.


Jag har varit hemma både igår kväll och idag. Har känt mig hängig i över en vecka och igår eftermiddag på jobbet så mådde jag inte alls bra. Förra helgen vilade jag aldrig så jag fick aldrig chansen att bli frisk. Sen har jag jobbat hela veckan och löpningen i torsdagskväll var kanske inte så smart. Jag fick väldigt ont i halsen efter det. Iaf så bestämde jag mig igår för att ta det lugnt i helgen och ta hand om mig själv. Vilket jag nu gjort :-)


Både igår kväll och idag så har jag bara legat och kollat på tv och filmer. Jag brukar få panik av att bara göra ingenting, men jag har faktiskt njutit av att softa.


Såg en så grymt bra film idag igen. Den heter "Dedication". En independent film som är lite av en rom-com. Det handlar om en författare till barnböcker (Billy Crudup, gitarristen från Almost famous) vars bäste vän och illustratör till hans böcker dör och han får en tjej (Mandy Moore) som ska ta över hans väns jobb till hans stora förtret. Båda två är mycket bra i rollerna. Har sett ett par mindre lågbudget filmer med Mandy och hon är faktiskt riktigt bra. Dianne Wiest är helt lysande som hennes mor/hyresvärd. Crudups karaktär är minst sagt originell och han har en del konstiga saker för sig om man säger så.


Som i en scen när han ska berätta lite om sig själv för Mandy som tex, "Jag har en handduk som jag inte kan slänga, för att den kan ha känslor". Eller att efter han har ejakulerat, så hamnar han i en djup depression. Filmen är fylld med sköna kommentarer och jag rekommenderar den starkt.


Som sagt, jag funderar på att sticka in till stan imorgon för att kanske shoppa lite kläder. Är så jävla sugen på att uppgradera garderoben lite. Och med lite så menar jag väldigt mycket. Tyvärr så är det rätt tomt i plånboken, speciellt efter att jag betalade räkningarna idag. Men något ska jag nog ha råd med ;-)


Vi får se hur det går. Jag håller er uppdaterade...


Sayonara!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av odden - 11 maj 2010 20:09

Vad i helvete gör jag här?!?!?!?!?!?!?!   Är så jävla trött på det här!! Varenda jävla dag så blir jag påmind om hur lite jag är värd. Hur lite folk bryr sig om att jag är här, och jag är otroligt trött på det.  Det tär på mig varenda eviga d...

Av odden - 16 juli 2009 20:47

    fick ett tips av en polare att kolla in ett klipp på youtube. Det var bounce som gjorde en tribute till Michael Jackson som utspelades på plattan. Sagt och gjort, nu har jag kollat in det och fan va häftigt. Var var jag den här dan. Hade velat se...

Av odden - 8 juli 2009 05:14

    Förstår inte varför min kropp vägrar låta mig sova. Är så jävla trött, men tror du jag kan sova för det.... Noooooooooooo!!!!!!!   Mitt huvud bara bankar. Och............. Äh, jag orkar inte   ...

Av odden - 5 juli 2009 18:39

    Har haft en skön dag idag.   Gick upp tidigt och storstädade. Det behövdes verkligen. Det har varit så varmt de sista veckorna, att man bara inte orkat ta tag i det efter jobbet.   En kvart efter hon gått började Wimbledon finalen. Som har utveck...

Av odden - 4 juli 2009 17:51

    Shit. Det var längesen.   Har varit så mycket den senaste tiden. Det är väl så det är. När man väl har något att skriva om, så har man inte tid att blogga om det. Prioriteringsfråga gissar jag. Problemet är att jag alltid vill ha med bilder i min...

Ovido - Quiz & Flashcards