Alla inlägg den 3 februari 2008

Av odden - 3 februari 2008 15:56


Jahopp.  Då har man varit ute för första gången sedan man ramlade hem en aningen onykter=) och förkyld natten mellan fredag-lördag. Det var väl inget man var direkt sugen på precis, men jag behövde köpa lite mat.


Tittade ut genom fönstret för ett par timmar sedan och såg hur snön yrde utanför. Så jag tänkte väl att det kan vara skönt att ta en liten promenad till affären och höra snön knarra under fötterna.  


Men nähä....sällan hostar hackspetten.

Det var redan slask av allt ihop. Glömde bort att jag bor i Stockholm. Det hade börjat skymma också, så det var väl inte direkt en mysig promenad. Jaja...har iallafall införskaffat mig lite mat. Känns bra. Nu behöver jag inte handla imorgon heller. Så då kan jag börja träna direkt efter jobbet imorgon. För då är jag frisk, har jag bestämt!!   See ya  

Av odden - 3 februari 2008 15:10


Har alltid gillat Schyffert. Har alltid tyckt han har humor. Men under Killinggänget så har han alltid agerat bollplank till Gustafsson och de andra. Sen kom Sverige dansar och ler. Och med hans reklamfilmer för Svenskt näringsliv, upptäckte jag att han inte bara kunde skriva roligt utan även vara riktigt rolig. I höstas såg jag hans enmansföreställning 90-talet, ett försvarstal. Där satt jag och skrattade i 90 minuter i sträck åt karln. Fan va han är rolig. Och till skillnad från Robert Gustafsson som alltid kör med samma saker, dialekter och figurer. Så kommer Henrik med något nytt hela tiden. Jag tycker helt klart att han är en av sveriges roligaste människor. Om ni har chans att se hans föreställning, gör det.

Av odden - 3 februari 2008 14:37


Helt övertygad om att alla redan känner till honom. Hur kan man ha missat den nya generationens absolut roligaste komiker. Ser verkligen fram emot att se vad han hittar på med Luuk på melodifestivalen.

Av odden - 3 februari 2008 14:28


En klassiker, men jag tycker den är så bra. Den absolut bästa versionen.

Jag vet att killen med gitarren är Espen Lind, men är det någon som vet vilka de andra är? Om ni vet, berätta gärna.

Av odden - 3 februari 2008 11:59


Efter att ha ätit en sen frukost bestående av havregrynsgröt med äppelmos och två kokta ägg, så bestämde jag mig för att ta det lugnt. Är väldigt sugen på att träna och städa upp i lägenheten, men jag känner av förkylningen alldeles för mycket. Och eftersom det är så mycket på jobbet nu så behöver jag vara frisk när jag åker dit imorgon.


Jag satt i soffan och kollade på störtloppet...shit va tråkigt. Men jag blev sugen på att spela SSX-tricky på mitt playstation. Så jag bestämde mig för att sitta ihopkrupen på soffan och spela lite tv-spel. Det har jag inte gjort på typ ett år. Kanske gör lite nytta senare idag...vi får se.   See ya!

Av odden - 3 februari 2008 10:16


Så har man äntligen vaknat. Söndag....hmmmm... 

Eftersom jag har varit förkyld sen i fredags så har jag tagit det lugnt. Eller, jag jobbade i fredags och var efter det ute och svirade. Men igår så tog jag det lugnt=)  

Självklart så började det krypa i kroppen igår kväll. Började känna mig bättre då. Tänkte träna lite. Lite styrketräning eller ut och jogga. Helst både och. Men när jag vaknade nu, kände jag att jag inte är frisk ännu. Tjock i hals och bihåler. Fan också!!

Är så sugen på att träna. Vet inte hur jag ska göra. Ska käka lite frukost och känna efter (fast innerst inne känner jag att jag inte borde). Vore kul att jogga i dagsljus för en gångs skull. Det är alltid becksvart när man springer efter jobbet.  Ja ja....vi får väl se.... See ya 

Ovido - Quiz & Flashcards