Alla inlägg den 14 februari 2008

Av odden - 14 februari 2008 20:01


Som sagt.....


Kommer att göra det igen. Har bestämt mig för att köpa kameran om butiken har den inne. Vet att pengarna inte kommer att räcka i slutet av månaden, men jag kan inte hjälpa mig själv. Vill så gärna ha kameran. Plus att den här lönen är enda chansen. Jag gör alltid så här. I'm so fuckin' stupid.

Ändå kan jag inte sluta le....


Spännande..fortsättning följer......sayonara!

Av odden - 14 februari 2008 18:05


Första alla hjärtans dag som jag är ensam på sju-åtta år. Känns väl inte sådär jätte roligt precis. Sen lyckades jag göra planer både igår och imorgon, men inget idag. Inte kul. Som tur är, är jag så trött att jag ändå bara vill sova.


Ser klart fram emot imorgon. Efter jobbet så sticker jag in till stan för att äta lite middag med Dirrty och efter det så ska vi se gå och se Fredrik Lindströms show - svenskar är också människor. Kan bli hur kul som helst.


Hoppas bara att jag får sova inatt.


Sayonara!

Av odden - 14 februari 2008 17:36


Igår så var det min tionde arbetsdag i sträck. Har sovit väldigt dåligt så jag är rätt trött. Både tisdag och onsdag så behövde  jag komma in tidigare till jobbet. Arbetsdagen blev då 6-16. Vilket betyder att jag går upp 04.45


Bestämde mig för att jag skulle åka och hälsa på kusinen Dirrty efter jobbet igår. Så efter jobbet drog jag skogås där hon bor. Först passade jag på att hälsa på Jessica. En gammal vän som jag inte har träffat sedan gymnasiet. Sen gick jag in på ICA för att handla lite mat. Det blev pasta med creme fraich, champinjoner, bacon och broccoli. Sen mötte jag upp D för att sedan tillsammans gå och hämta hennes barn. Kul att se var de går på dagis också. Sen kom vi hem till henne, bastun som jag vill kalla det. Det är alltid skit varmt hos henne.


Iallafall. Jag började laga lite mat åt folket. Medans jag höll på kom även Em på besök också. Alltid kul när hon kommer förbi. Trevlig tjej.

Sen satte vi oss och åt. Det blev riktigt gott faktiskt. Eller så var vi bara väldigt hungriga=)


Sen började Dirrty son Kevin bli dålig. Så han gick å la sig. Sen satte vi oss i soffan å kollade på Men in trees som går på trean. Rätt skön serie, även om gårdagens avsnitt inte så väldans bra. När det var slut så drog jag mig hemåt, eftersom jag fick veta att jag behövde komma in tidigare till jobbet idag också.


När jag kom hem så satte jag på datorn och började chatta på msn med Em. Hon skulle skicka över en del bilder på Dirrty från i lördags. Tyvärr så var det nån vajsing på uppkopplingen, så det tog för lång tid. Däremot så hade jag fått min lönespec. Och det var på mer än jag hade trott. Genast blev jag sugen på att köpa min fina Leica kamera som jag har suktat efter. Fan att den ska vara så dyr. Det skulle kanske gå om jag inte skulle behöva köpa ett nytt minneskort också. Dom har ju blivit billigare men eftersom kameran går att fota i råformat så behövs ett riktigt snabbt kort. Och jag vill även ha ordentligt med minne, så jag tänkte köpa ett åtta gigs extreme kort. Kostar tusenlappen tack så jävla mycket. Sen vill man ju ha photoshop elements 6 också;-)

Riktiga photoshop funkar ju inte på min macbook. Det skulle gå alldeles för långsamt. Elements behöver jag inte på en gång, men minneskortet behöver jag dock. Jag är så jävla sugen.....


Nu tappade jag tråden.

När klockan var elva så bestämde jag att jag behövde gå och lägga mig. Sagt och gjort, jag borstade tänderna och bäddade ner mig. Slumrade till vid halv tolv, vaknade tio minuter senare och sen låg jag och stirrade i taket till klockan var halv tre. Två timmar senare gick väckarklockan igång. Var helt död. Måste lägga mig i tid idag.

Sayonara!

Ovido - Quiz & Flashcards