Alla inlägg den 17 februari 2008

Av odden - 17 februari 2008 21:16


Förälskelse...

Att vara förälskad...

Att vara förälskad i tanken om kärlek


Har jag någonsin älskad någon...

Tror inte det...

Eller nä, det har jag aldrig gjort.

Förälskad...

Kanske...

Eller, jag vet inte...


Jag har alltid varit så förälskad i tanken att älska någon,

att jag intalar mig själv att jag är det.

Men det har jag nog aldrig varit.


Men jag vill...

Vill ha hela paketet...

Någon att älska...

Någon som älskar mig...


Äkta kärlek där två människor inte kan andas utan varandra.

När det gör ont när man inte är tillsammans...

När man blir en del av varandra...


Vill ha barn...

Familj...

Allt...


Att ta en promenad i solen och hålla varandra i handen...

Att aldrig vilja släppa taget...

Att hålla så hårt att det gör ont...


Men tror jag att det kommer att hända mig...

Nej

Tror jag på äkta kärlek för mig...

Nej


Hoppas jag har fel...


Missförstå mig inte...

Jag kommer säkert att träffa någon...

Någon att vara med...

Men kommer det att vara äkta...

Tror inte det...


Hoppas jag har fel...


Av odden - 17 februari 2008 19:49


Så har man införskaffat biljetter till festivaldagen "where the action is"


Vi snackar Foo Fighters, The Hives, Mando Diao, Sahara Hotnigts och Hellacopters. Speciellt kul eftersom Hellacopters har splittrat och det här är sista chansen att se dem. Kommer att bli hur kul som helst=)

Av odden - 17 februari 2008 19:48


Första till Em. Det är Pulp med Common people.

Av odden - 17 februari 2008 19:47


Här kommer andra till Em. Det är D.A.D med deras låt Laugh'n'half..

Av odden - 17 februari 2008 19:44


Här är sista till em.

Av odden - 17 februari 2008 19:20

Snodde klippet från Spookface.


Helvete va killen kan piska koskinnet. Speciellt efter 1.40 när han taggar ner för att sedan öka igen. Och de dubbla baskaggarna...shit!! 

Av odden - 17 februari 2008 18:23


Ja, det blev en dag med kultur den här söndagen.

Åkte in till söder och mötte upp morsan. Första anhalt; Galleri Kontrast.

Där examens arbetet för eleverna från Biskop Arnö ställs ut.


Kul med sådana utställningar, då det brukar vara lite fler bilder och olika typer av bilder än när det bara är en fotograf. Och så var det även här. Kul=)


Efter det tog vi en promenad till skeppsholmen och Moderna muséet. Anledningen var Andy Warhol utställningen. Vädret var riktigt fint och varmare än det varit tidigare, så det var skönt att gå i solen.

Men när vi kom fram undrade vi vad som hänt så det var så mycket folk vid ingången. Svaret var kö för att komma in och betala inträde. Shit va folk!!!


Vi bestämde att vi ändå var där så vi kunde lika gärna gå in. Det var nog inte en så bra idé. Det var för mycket folk. Det var svårt att komma fram och se bilder och konstverk. Inte kul, speciellt när man betalat för det.


Efter det gick vi till Gallerian där vi satte oss och fikade. Tog en latte, vilket inte var en så bra idé då jag inte tål koffein. Men jag fick njuta en stund i alla fall.


När vi var på väg till tåget så mötte vi  min gamla chef från Hötorgshallen, Hans Lundstedt. Eller H.H som vi kallade honom (eller han kallade sig), Hyggliga Hasse=)

Shit vad jag har saknat honom. Vi kom jättebra överens och kom varandra nära. Man skulle kunna säga att han har varit det närmaste en fadersfigur jag haft. Vi kom fram till att vi båda saknat varandra och jag ska hälsa på nån dag. Ska även ta kontakt med Marie, hans dotter. Eller hans sambos dotter. Vi var också väldigt bra vänner förr i tiden. Fan va kul. Det var nästan det roligaste idag.

Eller det var det roligaste=)

Av odden - 17 februari 2008 11:58


Ännu ett låt som jag inte kan sluta lyssna på.

Jason Mraz verkar vara en skön lirare, och hans musik är sådär skönt avslappnad.

Ovido - Quiz & Flashcards