Alla inlägg under februari 2008

Av odden - 17 februari 2008 19:20

Snodde klippet från Spookface.


Helvete va killen kan piska koskinnet. Speciellt efter 1.40 när han taggar ner för att sedan öka igen. Och de dubbla baskaggarna...shit!! 

Av odden - 17 februari 2008 18:23


Ja, det blev en dag med kultur den här söndagen.

Åkte in till söder och mötte upp morsan. Första anhalt; Galleri Kontrast.

Där examens arbetet för eleverna från Biskop Arnö ställs ut.


Kul med sådana utställningar, då det brukar vara lite fler bilder och olika typer av bilder än när det bara är en fotograf. Och så var det även här. Kul=)


Efter det tog vi en promenad till skeppsholmen och Moderna muséet. Anledningen var Andy Warhol utställningen. Vädret var riktigt fint och varmare än det varit tidigare, så det var skönt att gå i solen.

Men när vi kom fram undrade vi vad som hänt så det var så mycket folk vid ingången. Svaret var kö för att komma in och betala inträde. Shit va folk!!!


Vi bestämde att vi ändå var där så vi kunde lika gärna gå in. Det var nog inte en så bra idé. Det var för mycket folk. Det var svårt att komma fram och se bilder och konstverk. Inte kul, speciellt när man betalat för det.


Efter det gick vi till Gallerian där vi satte oss och fikade. Tog en latte, vilket inte var en så bra idé då jag inte tål koffein. Men jag fick njuta en stund i alla fall.


När vi var på väg till tåget så mötte vi  min gamla chef från Hötorgshallen, Hans Lundstedt. Eller H.H som vi kallade honom (eller han kallade sig), Hyggliga Hasse=)

Shit vad jag har saknat honom. Vi kom jättebra överens och kom varandra nära. Man skulle kunna säga att han har varit det närmaste en fadersfigur jag haft. Vi kom fram till att vi båda saknat varandra och jag ska hälsa på nån dag. Ska även ta kontakt med Marie, hans dotter. Eller hans sambos dotter. Vi var också väldigt bra vänner förr i tiden. Fan va kul. Det var nästan det roligaste idag.

Eller det var det roligaste=)

Av odden - 17 februari 2008 11:58


Ännu ett låt som jag inte kan sluta lyssna på.

Jason Mraz verkar vara en skön lirare, och hans musik är sådär skönt avslappnad.

Av odden - 17 februari 2008 11:05


Har lyssnat på den här låten sen i somras nu. Kan inte tröttna på den. Den är så jävla bra. Det finns ett par olika versioner på videon också. Det här är den klart bästa. Genial i sin enkelhet.


Låten är perfekt när jag är stressad eller deppig. Då brukar jag lägga mig i sängen eller på golvet, blunda och lyssna på den här låten.

Av odden - 17 februari 2008 10:57


Så ligger man här i soffan å kollar på längdskidåkning igen.

Har ingen ork i kroppen. Varit så i ett par dagar nu. Sovit dåligt igen.

Men....jag sov i sängen. Det har jag inte gjort på flera månader=)


Ska nog snart göra iordning mig och käka lite frukost. Sen blir det nog en tur in till stan. Funderar på att kolla in en fotoutställning och Andy Warhol utställningen. Vi får se.    Sayonara!

Av odden - 17 februari 2008 00:04


Så har man kollat på ännu en delfinal.


Björn Gustafsson är ett geni.

Kommer kanske bli mördad nu men....fan va  kul att Carola inte gick vidare. Låten var bra och de förtjänade att gå vidare....men fan va kul.

Av odden - 16 februari 2008 20:15


Så sitter man här och kollar på melodifestivalen.


Visste inte vad jag skulle göra idag. Låg i soffan och hade ingen större ork. Funderade först på att åka till Dirrty och hänga med henne och Em. Men av någon anledning fick jag för mig att bjuda över min morsa Suz för lite melodifestival. Hon ställer alltid upp för mig men jag gör inget för henne. Så jag bestämde mig för att nu var det dags. Jag bjöd över henne, gick och handlade lite gott och städade sedan lägenheten.


Nu har vi ätit god wokad mat och sitter med godis framför melodifestivalen. Trevligt=)


Vi hörs

Av odden - 16 februari 2008 11:14


Så börjar man äntligen vakna upp.


Ska berätta lite om gårdagen tänkte jag.

Jobbet var väl som vanligt. Mycket att göra, precis som det ska vara.

Kom ifrån jobbet lite sent. Vilket inte var så bra då jag hade lite bråttom.


Först skulle jag åka till butiken Wibergs foto på Karlavägen, sen direkt till Fotokungen på söder för att sedan möta upp Dirrty. Men som sagt, jag kom ifrån jobbet lite sent. Åkte till slussen för att byta tunnelbana mot Mörby Centrum. Första tunnelbanan som skulle komma var till Ropsten. Jaha, jag väntar väl.....Efter att den åkt, stod det att även nästa skulle åka till Ropsten.

Vafan tänkte jag. Men så såg jag att det fanns ett felmeddelande som rullade på skärmen. "Rökutveckling i tunnel" stod det. Det går inga tåg mot Mörby Centrum. Får ta ersättningsbussar från karlaplan. Okej, det var väl bara att göra som dom säger. Tog nästa tåg mot Ropsten för att hoppa av på karlaplan. Sen uppstår alltid detta problem. En uppgång vid varje ände. Jaha, det var väl bara att välja. När jag kommer upp till spärrarna får jag veta att ersättningsbussarna går från andra sidan stationen. Fan!!!!

Det var bara att gå ner igen och igenom perrongen. Undertiden ringer Dirrty som är på väg på jobbet och undrar när och var vi ska träffas. Stressen sätter in....


Vi kommer fram till att jag ska ringa henne när jag lämnar Wibergs. Kommer upp där bussarna ska gå och helvete va mycket folk! Kommer på den tredje bussen. Självklart när jag går av bussen så skulle jag till gatan som jag var på första gången jag kom till spärrarna på karlaplan. Så det var bara att springa några kvarter tills jag kom rätt. Sen kom jag till Wibergs.


Shit vilken gammal butik. Och gubben var säkert ännu äldre. Det hela var ju väldigt charmigt, men jag hade alldeles för bråttom för att kunna uppskatta det. Allt han gjorde tog vääääldigt lååång tid. Tror jag fick ett magsår och två blodproppar under de 20 minuter som jag var där. Tänker inte gå in på detaljer, det hände inte så mycket. Det gick bara långsamt helt enkelt. Var även tvungen att köpa ett minneskort där istället för på Fotokungen. Skulle aldrig hinna dit efter allt strul. Därför blev det tyvärr också ett mindre minneskort än vad jag tänkt mig. Skulle köpt ett 8 gigs kort. Ville ha ett ordentligt kort istället för att behöva ta med sig flera. Och eftersom jag inte skulle kunna få tag på ett större på hela helgen så hade jag inget val än att köpa ett 4 giggare.


Men skit samma. Jag har en ny kamera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kan äntligen ha med mig en kamera överallt=)   Kommer äntligen kunna lägga upp bilder i bloggen=)   Och kommer kanske även att börja fotoblogga. Det är mitt mål i alla fall.


Har ni några tips på bloggar att fotoblogga på?


Skulle vara tacksam för tips=)


Efter inköpet så drog jag direkt till medborgarplatsen där jag mötte upp D. Tyvärr så var det inte så mycket tid kvar och hon var inte så hungrig, så det blev burger king. Efter det så gick vi till Rival på Mariatorget där Fredrik Lindström skulle ha sin show "Svenskar är också människor". Först tog vi ett glas vin för att komma i stämning (och värma oss) och sen satte vi oss framför scen och inväntade the man.


Och fan va bra han va!!!!  Mycket igenkänning och mycket humor. Han tog upp två saker som jag och D tagit upp redan under kvällen innan föreställningen. Mycket roligt. D visste faktiskt inte vem Fredrik var, men hon skrattade väldigt mycket och hade kul, och det är det viktiga.

Roligt att se henne glad. En kort stund där hon inte behöver tänka på vad som hänt den senaste tiden.


Efter showen var vi båda trötta så vi åkte hem, där jag genast la kamera batteriet på laddning.


Nu är man väldigt sugen på att komma ut och prova kameran, men jag är så jävla trött efter all dålig sömn, tolv arbetsdagar i sträck och mycket övertid. Så just nu ligger jag bara i soffan och hänger. Får se om jag åker över till Dirrty ikväll och hänger med henne och Em.

Eller så bjuder jag över morsan för att kolla på melodifestivalen. Fast då måste jag stor städa......USCH!!!!


Vi får se vad som händer...........Sayonara!

Ovido - Quiz & Flashcards